Fernando Alonso elképzelhetetlennek tartja, hogy a Renault csak azért üres tankkal küldje pályára a holnapi időmérő edzésen, hogy az első sorok egyikéből vághasson neki a vasárnapi Monte-Carlói Nagydíjnak, ahol a rajtpozíciók minden eddiginél jobban számítanak.
Fernando Alonso elképzelhetetlennek tartja, hogy a Renault csak azért üres tankkal küldje pályára a holnapi időmérő edzésen, hogy az első sorok egyikéből vághasson neki a vasárnapi Monte-Carlói Nagydíjnak, ahol a rajtpozíciók minden eddiginél jobban számítanak.
A spanyol versenyző, aki a Renault-hoz való visszatérése óta képtelen felvenni a versenyt az első három csapattal, az első sorba kvalifikálta magát hazai versenyén Barcelonában, miután egy igen agresszív stratégiát választott a futamra.
Annak ellenére, hogy folyamatosan azt hangoztatta, a szűk utcai pálya valamelyest kiegyenlíti az erőviszonyokat, és csapata közelebb kerülhet a Ferrari, a McLaren, és a BMW istállóhoz, Alonso szerint egy rövidebb első etapra felépített stratégia nem kifizetődő Monacóban.
“Nem tudom, hogy milyen stratégián leszek szombaton, azonban szerintem ezen a pályán az üzemanyag mennyiségével nem lehet olyan nagy előnyre szert tenni” – mondta a spanyol. “Néhány pályán tíz kiló mínusz is elég lehet ahhoz, hogy az élre kerülj.”
“Itt maximum másfél tizedet nyerhetsz, így legalább 20-30 kilóval kevesebb üzemanyaggal kell menned, ám ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 körrel hamarabb kell kiállnod, mint a többieknek, ami nem valami jó. Monacóban nem lehet úgy játszani a stratégával. Bár úgy tűnhet, hogy egyesek variálnak, a végén mindig kiderül, hogy a legtöbben két kiálláson vannak, és nagyjából azonos körökben hajtanak ki a boxba.”
A Renault mindkét versenyzője összetörte autóját a csütörtök délutáni edzésen, és bár Alonso szerint nem a vezetést segítő elektronika hiánya miatt pördült meg, úgy érzi, nehezen vezethető az R28-as modell Monacóban.
“Igen, nehéz vezetni” – mondta. “Nelson az első edzésen a 18., míg a másodikon a 15. helyen végzett, és én is küszködtem. Sokkal több problémánk volt, mint másoknak, de szerintem van még hely a fejlődésre, és tudjuk, min kell változtatnunk, hogy jobbak legyünk a szombati időmérőn. Ez nagyon fontos ezen a pályán, a verseny már megy magától, a kvalifikációra kell nagyon odafigyelnünk.”