A Honda tesztpilótája, Alexander Wurz szerint eredményesen zárult csapata első komolyabb tesztje a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) a héten Jerezben. Az oszták pilóta továbbá azt is elmondta, hogy nem aggódik az egység megbízhatósága miatt.
A Honda tesztpilótája, Alexander Wurz szerint eredményesen zárult csapata első komolyabb tesztje a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS) a héten Jerezben. Az oszták pilóta továbbá azt is elmondta, hogy nem aggódik az egység megbízhatósága miatt.
Azt követően, hogy a BMW Sauber egyik szerelőjét megrázta az autó a KERS tesztelése közben még júliusban Jerezben, sokakban felmerült a kérdés, vajon elég biztonságos-e a jövő évben bevezetésre kerülő új rendszer.
Mint később kiderült, az incidens több tényező együttes fellépésének eredménye volt, és a csapatok a héten ismét elkezdték tesztelni az új eszközt.
A Williams, a McLaren, és a Honda is az új eszközzel ellátott autóját küldte pályára a spanyol ringen, bár nem volt mindig aktív a rendszer.
A Honda Racing már korábban is tesztelte a KERS-t Santa Podban, és Silverstone-ban, ám most nyílt először alkalma arra, hogy hosszabb etapokon is kipróbálja az egységet.
Bár elviccelődött egy kicsit azzal, hogy milyen óvintézkedéseket hajtott végre a teszt előtt, Wurz elmondta, abszolút elégedett volt a héten elvégzett munkával.
“Elmentem a fodrászomhoz a teszt előtt, hogy a hajam biztosan ne kaphasson lángra” – mondta viccesen Wurz az Autosportnak. “Komolyra fordítva a szól, abszolút biztonságos.”
“A Honda hatalmas tudásanyaggal rendelkezik az akkumulátor rendszerekről, és folyamatosan vizsgáltuk, hogy minden a legnagyobb rendben van-e. Szóval biztonságban éreztük magunkat.”
Arra a kérdésre, hogy más-e vezetni a KERS-szel felszerelt autót, Wurz a következőket válaszolta: “Igen. Szerencsére érzem a különbséget. Ha nem érezném azt az extra 60 kilowattot, akkor nem szabadna tesztpilótának lennem.”
“Már korábban is kipróbáltam egy bejáratás alkalmával. Először Santa Podban teszteltük a KERS-szel ellátott versenygépet, de most nagyon érdekes volt egy igazi versenypályán is kipróbálni. Más hatása van az autóra, és érdekes érzés érezni a tartalék erőt.”
“Nem olyan extrém, de érzed, ami mindenképpen jó dolog. Működik, és nem is űrtechnológia. Az autógyárak már egy ideje használják a KERS-t a közúti autókban, azonban a Forma-1-ben a dobozolás okozza a nehézséget.”
Wurz azt is elmondta, hogy egyelőre még túl korai lenne arról beszélni, hol állnak a fejlesztések terén a többiekkel szemben.
“Ezt lehetetlen megmondani, mert nem tudjuk, hogy a többiek mennyi energiát tárolnak, és azt miként teszik. Bízom benne, hogy előttük járunk, de erre nincs garancia” – tette hozzá az osztrák versenyző.