Interjú Bruno Sennával - F1VILÁG.HU

Interjú Bruno Sennával

HIRDETÉS

A barcelonai teszten hétfőn és szerdán délután is lehetőségünk volt Bruno Sennát kérdezni az F1-es autó vezetésének élményéről.


A barcelonai teszten hétfőn és szerdán délután is lehetőségünk volt Bruno Sennát kérdezni az F1-es autó vezetésének élményéről.


A másfél aktív tesztnapon remekül teljesített Bruno, ahhoz képest, hogy először ült Forma-1-es autóban. Láthatóan élvezte, és nagyon lelkes tanuló volt, kedden is egész nap a boxban volt, amikor Lucas di Grassi ülhetett a volán mögé.

Szépen, választékosan fogalmazott, és nem egyszavas válaszokat adott, aminek nagyon örültem. Szimpatikus, kedves srác, bevallom, pozitívan csalódtam benne.

Hétfőn délután a brazil pilóta összesen 39 kört tett meg a Hondával, mellyel a 15. legjobb időt autózta 17 résztvevőből, de így is gyorsabb volt, mint a szintén brazil Lucas di Grassi (akinek már van F1-es tapasztalata a Renault színeiben).

Bruno viszont szerdán egész nap tesztelhette a Hondát, amellyel 106 kört tett meg, és a 8. időt autózva a 13-ból, mindössze 0,3 tizedre elmaradva Jenson Button aznapi legjobb idejétől.

Hogyan készültél a tesztre?
Bruno Senna: Sokat készültem rá, komolyan edzettem, ugyanis több mint két hónapja nem ültem versenyautóban – az utolsó GP2-es futam óta – ami elég hosszú idő. Ha túl sok ideig nem vezetsz, az izmok hozzászoknak más tevékenységhez, ezért különösen oda kellett erre figyelni. Azokat az izmokat kellett a legjobban edzeni, amelyek a legnagyobb igénybevételnek van kitéve a vezetésekor.

Mennyi időt töltöttél a Honda gyárában, Brackley-ben?
Bruno Senna: Összesen körülbelül 4-5 napot, megpróbáltam a lehető legtöbb időt a csapattal tölteni, hogy ne legyen ismeretlen, amikor Barcelonában élesben kell helytállnom. Összességében úgy érzem, remek munkát végeztem a felkészülésnél.

Milyen érzés volt először F1-es autóban ülni?
Bruno Senna: Forma-1-es autót vezetni nagyon különleges, és fantasztikus érzés. Az az élmény, amikor először a pályára gördültem, semmihez sem hasonlítható. Nagyszerű volt, és mindenekelőtt szeretném megköszönni a Hondának, hogy ilyen lehetőséget biztosított számomra. Nagyon élveztem a közös munkát.

Hirdetés

Hihetetlen, hogy együtt körözhettem a többi F1-es autóval és pilótával. Az autó teljesen más, és sokkal jobb, mint a GP2-es, mindenféle tekintetben. (Bár a Ferrari kinézetre nagyon hasonlított egy GP2-es autóhoz, olyan volt, mintha csak átfestették volna.) Nem véletlenül nevezik az F1-et a motorsport királykategóriájának, mert az autó hatalmas előrelépés bármilyen más járműhöz viszonyítva, amit eddig vezettem. Összességében kemény munka volt, körről-körre egyre kényelmesebben éreztem magam.


Mi volt hétfő délutánra a program?
Bruno Senna: A hétfői nap amolyan bemelegítő volt, nem volt nagy nyomás rajtunk. Lucas és én is fél-fél napot teszteltünk.

Az volt a fő feladatom, hogy megismerjem, megszokjam az autót – főleg az elektronikát, és ehhez idő kellett, mert nem tudtam, mit várhatok tőle. Elsőre bonyolultnak tűnt a sok kapcsoló használata a kormányon, azzal barátkoztam. Hamarosan rájöttem, hogy egyszerűbb a használata, mint gondoltam.

Nagyon sok új, számomra ismeretlen dologgal találkoztam, amit megpróbáltam minél előbb megszokni. Ilyen volt például, hogy a gumikon gumimelegítők voltak, ezért nem tudtam milyen tapadást várhatok tőlük. Sok volt az újdonság, hiszen ez még csak az első tesztem. Remélem még sok alkalmam lesz Forma-1es autó volánja mögé ülni. Különleges érzés lenne, ha bekerülnék, és sikeres lennék az F1-ben.

Ez az első tesztem, csodát nem várhatnak tőlem, ezt tudja a Honda vezetése is. Szerencsére nagyon segítőkészek a csapat tagjai, és a felmerült problémákat megpróbáltuk kijavítani szerdára. Kedden ugyanis nem ültem volán mögé, hanem a hátérben folyó komoly munkával ismerkedtem, és sokat tanultam belőle. Viszont szerdán újra egész nap enyém volt az autó.

Milyen autóval mentél? Úgy tűnt külsőre, hogy az idei versenyautót tesztelted?
Bruno Senna: Nagyrészt az idei autó volt, de már voltak benne újítások, a 2009-es szabályoknak megfelelően. Főleg az új aerodinamikai elemeket, a leszorító erőt, az autó egyensúlyát, és az F1-es slick gumik használatát teszteltük, és több újdonságot, fejlesztést, amit jövőre használ majd a csapat.

A vége felé volt pár egészen jó köridőd, ez is azt jelentette, hogy kezdtek összeérni az autóval?
Bruno Senna: Igen, pontosan. Sokkal magabiztosabb lettem, ahogy egyre jobban megismertem az autót. Amikor délelőtt használt abroncsokon futottunk, nem volt elég jó a tapadásuk, és egyensúlyproblémáink is voltak. Ekkor hasonló köridőket futottunk Jensonnal. Délutánra elég jó beállításokat is sikerült találni, és az egyensúlyproblémát is korrigálni tudtuk. Amikor feltettük az új abroncsokat is, sokkal gyorsabb tudtam lenni, bár a forgalom miatt ez nem látszott meg a délelőtti köridőkön, de délután már igen.

Megpróbáltam kihozni a maximumot az autóból, és keményen nyomtam a gázt. Természetesen emiatt vétettem néhány hibát, de ez teljesen normális, hiszen először vezettem az autót.

Fizikailag mennyire volt megerőltető?
Bruno Senna: Mint már említettem, több, mint két hónapja volt utoljára, hogy egyáltalán együléses versenyautóban ültem, így először furcsa volt, főleg, hogy az autó sokkal erősebb, mint amit eddig megszoktam. Viszont nem volt annyira megerőltető, mint gondoltam, de szerintem, ahogy az autó fejlődik majd, egyre megerőltetőbb lesz, így fontos lesz a megfelelő kondíció.


Hogyan sikerült a szerdai program?
Bruno Senna: Úgy érzem, elég jó köridőket futottam, és könnyű volt együtt dolgozni a csapattal. Sok mindent elértünk ezalatt a rövid idő alatt, sokat tanultam, és sikerült jó beállításokat is találni.

Nem volt rajtam nagy nyomás, és örülök, hogy ilyen közel végeztem Jensonhoz. A Honda most arra kíváncsi, hogy azt tudom-e nyújtani, amire nekik szükségük van, és, hogy mennyire vagyok következetes.

A tavalyi és az idei szárnyat is volt alkalmad kipróbálni. Mi a véleményed róluk?
Bruno Senna: Nagyon nagy a különbség a két szárny között, az autó teljesen máshogy viselkedik gyors és lassú sebességnél is. Úgy gondolom, hogy nagy változás és fejlődés ez a csapatnak.

Beszéltetek Jensonnal, vagy Alex-szel a beállításokról?
Bruno Senna: Igen, tartottunk pár rövid megbeszélést Jensonnal, és az információi nagyon hasznosnak bizonyultak, a beállításokkal kapcsolatban. Sok tapasztalata van, és jól ismeri az autót, bár ez az autó más, mint a 2008-as. A vezetési technikámhoz próbáltuk megtalálni a legjobb beállításokat, ez jórészt sikerült, és akkor gyors voltam.

Hasonló a vezetési stílusotok?
Bruno Senna: Nem annyira, de ez persze mindenkinél különböző. Szerintem én agresszívebb vagyok valamivel, mint Jenson, de nem sokkal. Másképp látjuk a dolgokat, de az információit tudom hasznosítani, ez segítség.


Gondolod, hogy ez a teszt hozzásegíthet a 2009-es F1-es szerződésedhez?
Bruno Senna: Ez főleg a csapaton múlik, egyelőre várnunk kell. Mindent megtettem, amit tudtam, és úgy érzem, hogy remek munkát végeztem, figyelembe véve, hogy ez volt az első tapasztalatom egy F1-es autóban. Az, hogy amit nyújtani tudtam elég-e vagy sem a Hondának, majd megtudjuk. Nem tudom, hogy mikorra hozza meg a csapat a döntést. Az is lehet, hogy a decemberi teszteken is még bizonyítnom kell. Örülnék neki, ha lenne erre lehetőségem.

Nyomást jelent a Senna vezetéknév, mivel Ayrton Senna olyan remek pilóta volt?
Bruno Senna: Nem. Ez az én karrierem, a saját munkámat végzem, senki se várja, hogy Ayrton legyek. Az én nevem Bruno.

Nem hivatalos információk szerint Bruno Senna nagy valószínűséggel részt vesz a jerezi teszteken is, ez azt jelentheti, hogy elégedettek voltak a teljesítményével, és nagy eséllyel pályázhat Rubens Barrichello 2009. évi versenyzői ülésére a Hondánál. Sok sikert hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Interjú Bruno Sennával
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!