David Richards kizárta annak a lehetőségét, hogy felvásárolja a Honda eladósorba került F1-es csapatát, ugyanis egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy most érkezett volna el az idő számára, hogy visszatérjen a sportba.
David Richards kizárta annak a lehetőségét, hogy felvásárolja a Honda eladósorba került F1-es csapatát, ugyanis egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy most érkezett volna el az idő számára, hogy visszatérjen a sportba.
Órákkal azután, hogy a Honda december elején bejelentette, hogy azonnali hatállyal elhagyja a királykategóriát, felreppent a hír, miszerint a Richards vezette a Prodrive már fel is vette a kapcsolatot a japánokkal.
Bár sokáig úgy tűnt, hogy az egykori csapatvezető lehet a Honda csapatának megmentője, maga az érintett hivatalosan is megerősítette, hogy nincsen szándékában megvásárolni a brackley-i bázisú alakulatot.
“Mindössze annyit mondhatok, egyértelművé tettem, hogy kizárólag csakis olyan feltételek mellett foglalkoznék a visszatérés gondolatával, ha valóban úgy érezném, versenyképesek tudnánk lenni. Azonban senki nem számíthat arra, hogy első évében azonnal győzelmet arat a Forma-1-ben” – mondta Richards az autosport.com-nak.
“Anyagilag is életképesnek kell lennie. Természetesen számítanod kell arra, hogy be kell fektetned, de az ember elvárja attól, hogy működjön. Személy szerint úgy érzem, hogy a jelenlegi környezet túlságosan bizonytalan.”
Megbízható források szerint Richards az elmúlt hetekben többször is látogatást tett Kuvaitban, hogy tárgyaljon a lehetséges befektetőkkel, továbbá a gárda vezetésével, Nick Fry-jal és Ross Brawnnal is kapcsolatba lépett, ám végül úgy döntött, nem él a sokak által kihagyhatatlannak titulált lehetőséggel.
Ennek nagy valószínűséggel a versenyképessé válás magas költségei az oka, jóllehet az irányító testület az idei évben minden eddiginél komolyabb szigorításokat vezetett be a költségek drasztikus csökkentése érdekében.
“Az elindított költségcsökkentési folyamat még nem hozta meg a teljes eredményt, és nem hiszem, hogy erre 2010 előtt bármi esély lenne, mikor az összes korlátozás életbe lép. A csapatok még így is nagyon leterheltek, és ez tarthatatlan.”
“A belépésre rendelkezésre álló időt figyelembe véve, megkérdőjelezem, hogy jelen esetben ez-e a helyes döntés” – folytatta a szakember, aki szerint a decemberben elfogadott és jóváhagyott megszorítások komoly előrelépést jelentenek, azonban még ez sem lesz elég ahhoz, hogy egyenesbe jöjjön a sport.
“Ha őszinte akarok lenni, akkor ezeket egyfajta mérsékelt belső utaknak tekintem. Mikor változtatsz a dolgokon, és radikális váltást kell elérned, hogy visszatérj egy tartható szintre, akkor azt több lépésben kell megtenned. Először egy gyors beavatkozás kell, aztán onnan tovább kell haladnod a cél elérése érdekében.”
“Egyszerűen nem lehet több ezer megszorítással megoldani a helyzetet. Ha én is részese lettem volna a megbeszéléseknek, akkor jóval gyorsabban, és sokkal mélyrehatóbb megszorításokat sürgettem volna” – magyarázta Richards.
“Úgy gondolom, hogy még mindig vannak olyan emberek a Forma-1-ben, akik nem érzik a jelenlegi gazdasági problémák súlyát, pedig igenis nagy gondok vannak a világban, mind az üzleti, mind a kereskedelmi területen.”
“Ha a Forma-1 nem teremt újra kapcsolatot a rajongókkal és az utca emberével, nem száll vissza a földre, akkor komolyan aggódom a sport jövőjéért” – tette hozzá a Prodrive vezér.
A Honda Racing ügyvezetője, Nick Fry ezzel egy időben megerősítette, hogy egy tucat potenciális vevővel tárgyal a brackley-i bázisú csapat eladásáról.
Egyes források szerint a görög hajózási mágnás, Achilleas Kallakis áll a legközelebb ahhoz, hogy megszerezze a csapatot, amely nagy valószínűséggel a Ferraritól kapja majd a motorokat.