Sebastien Buemi diktálta a tempót az idei év első kollektív tesztprogramjának nyitónapján Algarvében, ahol először mérhették volna össze tudásukat az új szabályok szerint megépített versenygépek, ám az eső miatt az ütközet elmaradt.
Sebastien Buemi diktálta a tempót az idei év első kollektív tesztprogramjának nyitónapján Algarvében, ahol először mérhették volna össze tudásukat az új szabályok szerint megépített versenygépek, ám az eső miatt az ütközet elmaradt.
Ahogy arra számítani is lehetett, a tesztek nyitónapján az eső játszotta a főszerepet, bár eseményből volt bőven, főleg a délelőtt folyamán, mikor a Renault és a Williams szinte egy időben mutatta be idei autóját.
Az említett két csapat mellett a Toyota és a McLaren is új autójával gördült pályára, így a kakukktojás egyedül a Toro Rosso volt, amely még a 2008-as specifikációjú modellel dolgozott.
Bár az eső miatt elég laposra sikerült az első tesztnap, a pilóták legalább bejáratták az új autókat, melyek közül a tavalyi hátsó szárnnyal szerelt McLaren MP4/24-es bizonyult a leggyorsabbnak.
Pedro de la Rosa legjobb ideje 1:46.076 lett, ami majd’ öt másodperccel elmaradt az első pozíciót megszerző Sebastian Buemi legjobbjától, ám a svájci versenyző a jóval nagyobb leszorító erőt generáló tavalyi autóval körözött.
A harmadik pozícióban a Williams tesztpilótája, Nico Hülkenberg végzett a vadonatúj versenygéppel, melynek első tesztnapjáról elégedetten nyilatkozott a csapat technikai igazgatója, Sam Michael.
“A reggeli edzés teljesen vizes pályán zajlott, azonban ez nem igazán zavarta meg a programunkat, hiszen elsődleges célunk az volt, hogy pályára vigyük az új autót, leellenőrizzük a különböző rendszereket, megbizonyosodjunk arról, hogy nem érnek össze egymással az elemek, semmi nem ég, és ezzel minden rendben is volt” – mondta az ausztrál szakember.
“Jó lenne, ha sikerülne száraz pályán is köröznünk, és erre az idő lehetőséget biztosít majd számunkra a hét későbbi részében. Ami az első benyomásokat illeti az új autóról, természetesen nem dolgoztunk még a beállításokon, erre majd csak később kerül sor, azonban eddig minden rendben van.”
A Renault színeiben Nelsinho Piquet dolgozott, ugyanis őt érte az a megtiszteltetés, hogy bár csapattársa, a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso is jelen volt, elsőként próbálhassa ki az új autót.
“Bár az időjárás messze volt az ideálistól, jó érzés volt az új autót vezetni” – mondta a brazil pilóta, aki összesen 33 kört teljesített a portugál ringen. “A mai nap arról szólt, hogy minél több kilométert beletegyünk az autóba, közben pedig a lehető legtöbb adatot begyűjtsük, és tanuljunk. Bízom abban, hogy a hét hátralévő részében lesz lehetőségünk tovább fejlődni.”
A Toyota már tegnap megkezdte a tesztelést Portimaóban, ahol ma is Kamui Kobayashi gördült pályára az új TF109-es modellel, mellyel végül az utolsó pozícióban végzett.
“Minden rendben volt a mai nappal, és elégedett vagyok az új autóval” – mondta a japán pilóta. “Nagyon érdekes volt első alkalommal használni a KERS rendszert, amiről már kezdünk egyre többet tudni.”
“Ez az első alkalom, hogy ezen a pályán vezetek, és meg kell mondjam, lenyűgözött. A vonalvezetése nagyon érdekes, komoly kihívást jelent a versenyzőknek. Az időjárás messze volt az ideálistól, különösen délután, így a tervezettnél jóval kevesebbet voltunk a pályán.”
Teszteredmények, Algarve, 1. nap:
1. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:41.528 65 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:46.076 28 3. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:46.335 28 4. Piquet Renault (B) 1:48.907 33 5. Kobayashi Toyota (B) 1:50.989 46