A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateschitz elmondta, semmi esetre sem szeretné elkapkodni a Toro Rosso eladását, mert először mindenképpen meg szeretne győződni arról, hogy a leendő tulajdonos garantálni tudja a faenzai kiscsapat hosszú távú jövőjét.
A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateschitz elmondta, semmi esetre sem szeretné elkapkodni a Toro Rosso eladását, mert először mindenképpen meg szeretne győződni arról, hogy a leendő tulajdonos garantálni tudja a faenzai kiscsapat hosszú távú jövőjét.
Mateschitz a tavalyi év végén szerezte vissza fiókcsapata teljes irányítását, miután a részvények 50%-át birtokló Gerhard Berger úgy döntött, kiszáll a buliból.
Az osztrák szakember döntését azzal indokolta, hogy úgy érezte, a konstrukciók adás-vételének betiltásával, a Red Bull azon lesz, hogy megszabaduljon második csapatától, és csakis az elsőszámú alakulatra koncentráljon.
A Red Bull valóban készen áll eladni második csapatát, de Mateschitz kijelentette, semmi nem sürgeti őket, így csak abban az esetben ad túl csapatán, ha a leendő tulajdonos biztosítani tudja a Toro Rosso hosszú távú jövőjét.
“Semmi nyomás nincs rajtunk, hogy minél előbb eladjuk a csapatot. Ha képbe jön egy potenciális vevő, akkor garantálnia kell azt, hogy az STR-t életben tudja tartani, és ehhez megvan a megfelelő szaktudása, és anyagi háttere” – mondta az osztrák milliárdos a Salzburger Nachrichtennek.
Miközben egyre több hír kap szárnyra, miszerint a jelenlegi gazdasági helyzet miatt újabb csapatok mehetnek tönkre a Forma-1-ben, a Red Bull megerősítette: motorsport programja nincs veszélyben, különösen úgy, hogy a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően jóval kevesebbet kell költenie, mint korábban.
“A költségcsökkentő intézkedések a Forma-1-ben nagyon hasznosak és becsülendőek, hiszen rengeteg pénzt spórolhatunk meg. Két csapat esetében ez a megtakarítás 100 millió euró” – folytatta Mateschitz, aki azt is elmondta, hogy anélkül tudják csökkenteni kiadásaikat, hogy annak bármiféle negatív hatása lenne a cégre nézve.
“Átfogó marketing büdzsénk általában a forgalmunk 30-40%-a, így nagyon könnyen le tudjuk ezt szorítani 25%-ra, és még így is jóval többet költünk külső kommunikációra, mint a legtöbb cég. De ez csak egy lehetőség.”
A Red Bull elsőszámú biznisze, az energiaital kereskedelem kiváló egészségnek örvend, hiszen a tavalyi évben a forgalma 13.2%-os növekedést mutatott, és a cég idén sem vár visszaesést.