Az amerikai csapat alapítói hivatalosan is megerősítették, hogy teljesen komolyan gondolják a Forma-1-ben való indulást, és terveiket már Bernie Ecclestone illetve az FIA elnöke, Max Mosley is jóváhagyta, így minden adott ahhoz, hogy 2010-ben rajthoz állhassanak.
Az amerikai csapat alapítói hivatalosan is megerősítették, hogy teljesen komolyan gondolják a Forma-1-ben való indulást, és terveiket már Bernie Ecclestone illetve az FIA elnöke, Max Mosley is jóváhagyta, így minden adott ahhoz, hogy 2010-ben rajthoz állhassanak.
Ken Anderson és Peter Windsor hivatalosan is ismertették az USF1 jövőbeli terveit mai sajtótájékoztatójukon, melyet a SpeedTV élőben sugárzott.
Windsor, aki az USF1 sportigazgatójaként fog tevékenykedni a jövőben, elárulta, már jó ideje dolgoznak a háttérben, és minden erejükkel azon vannak, hogy a 2010-es idényben, független csapatként rajthoz állhassanak a királykategóriában.
“Ha megnézzük, miként mentek a dolgok a közelmúltban, akkor két dolgot látunk: vagy találsz egy hihetetlenül gazdag milliárdost, akinek a kezében van a csapat irányítása, és már annak is örülhetsz, ha a gárda összerakása után még megvan az állásod, vagy pedig van olyan szerencséd, hogy egy nagyvállalat meghív magához, hogy építs fel neki egy F1-es csapatot” – mondta Windsor.
“Ken és én vagyunk olyan szerencsések, hogy elég régóta az iparban vagyunk ahhoz, hogy egyik utat se válasszuk. Mindig is saját csapatot akartunk, amit úgy szeretnénk felépíteni és irányítani, ahogy azt mi akarjuk. Mindez talán kissé arrogánsnak tűnhet, azonban van múltunk, és vannak bizonyos elképzeléseink, amiket a sportba akarunk vinni, és azt gondoljuk, hogy sikeresek lehetünk.”
Windsor azt is elmondta, hogy már sikerült is szerezniük egy nagyon kis részvényest, így a továbbiakban csakis szponzorok után kutatnak, nem akarják kiárusítani az istállót.
“A kulcs az volt, hogy egy kis részvénycsomagtól eltekintve, ne adjuk el a csapatot, így egy nagyon meredek hegyet kell majd megmásznunk, különösen a recesszió idején. Egy kis részét el akartuk adni a csapatnak, és mivel itt ülünk, ez sikerült is” – magyarázta a szakember.
“Két olyan fickó vagyunk, akik azt mondták, f1-es csapatot akarnak, mert megvan hozzá a tőkéjük, és valamilyen szinten a recesszió még egy kicsit a segítségünkre is van ebben. Sokan azt kérdezik, hogy hol a pénz, hol vannak a nagy létesítmények, miként fog majd az ölünkbe hullani egy kisebbfajta vagyon. Nos, ilyen nem lesz az USF1 istállónál. Mi mindig is másképpen álltunk a dolgokhoz, és ez a hozzáállás idővel látható is lesz.”
Windsor azt is elmondta, hogy mind a FOM, mind az FIA tud az USF1 terveiről.
“Először a 2006-os Brazil Nagydíjon beszéltem erről Bernie Ecclestone-nal, aki mint mindig, akkor is igen lényegre törő volt, és azt mondta, ’remek, csináljátok meg’. Akkor azt válaszoltam neki, hogy rendben van, meg fogjuk csinálni” – magyarázta Windsor.
“Azóta folyamatosan tartjuk vele a kapcsolatot, és mindig is támogató volt. Bármire szükségünk volt, abban mindig megpróbált segíteni. Az FIA is legalább öt-hat hónapja tud minden lépésünkről, és azonnal megértett bennünket, azonnal elfogadta azt az utat, amit járni szeretnénk.”
Anderson, aki a csapat technikai szakembereit fogja majd össze a jövőben, azt is elmondta, hogy semmi hátrányuk nem származik abból, hogy riválisaikkal ellentétben, amerikai bázisuk lesz a Forma-1-ben.
“A legtöbb technológia az Egyesült Államokból érkezik a Forma-1-be, és logisztikai szempontból sem leszünk komolyabb hátrányban, hiszen a következő évben a versenyek kevesebb, mint a felét tartják csak Európában, ami egyel kevesebb ok arra, hogy oda költözzünk.”
“Nem is beszélve arról, hogy a munkát jóval olcsóbban el lehet végeztetni Amerikában, mint Európában, és itt is rengeteg a jó szakember” – tette hozzá Anderson.