A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli elmondta, bár külsőre nagy a hasonlóság, senki ne gondolja, hogy az STR4 egy új köntösbe bújtatott Red Bull RB5-ös modell, ugyanis a burkolat alatt szinte mindent meg kellett változtatniuk.
A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli elmondta, bár külsőre nagy a hasonlóság, senki ne gondolja, hogy az STR4 egy új köntösbe bújtatott Red Bull RB5-ös modell, ugyanis a burkolat alatt szinte mindent meg kellett változtatniuk.
Bár a Toro Rosso és a Red Bull Racing autói egy helyről, a Red Bull Technology főhadiszállásáról származnak, és elsőre szinte teljesen azonosak, Ascanelli elárulta, csapata sokat dolgozott azon, hogy alkalmassá tegye az új gépet a Ferrari V8-as motorjának befogadására.
“A Red Bull Technology igen jelentős munkát végez azzal, hogy kijelölje az új autó alapvető paramétereit: a hosszát, a tengelytávját, a súlyeloszlását, és az alapvető méreteit” – mondta a szakember.
“Azonban minden forma-1-es autó a motor, és a versenyzők jellemző vonásai köré épül. Mivel más motort használunk, mint anyacsapatunk (Renault), egy teljesen más üzemanyag rendszerre és tankra van szükségünk. Ebből kifolyólag pedig a miénk teljesen különbözik a Red Bull Racing autójától, és házon belül terveztük.”
“Ugyanez a helyzet a víz-, és olajrendszerrel, ami a motorhoz kapcsolódik. Minden motornak más a hőkibocsátása és az üzemi hőmérséklete, ami különböző anyagok használatát követeli meg. Az alkatrészek tűrésével is óvatosan kell bánni egy motor építésénél.”
“Minden egyes motort másképpen kell beállítani, hogy az üzemi hőmérsékleten a lehető legnagyobb erő leadására legyen képes. A hűtést is ehhez kell igazítani, ahogy a belső aerodinamikát is. Ez pedig kihat a teljes aero csomagra, amin szintén a faenzai bázison dolgoztunk.”
“A motor néhány rögzítésen és egy kuplungon keresztül van összekapcsolva a váltóval. Itt a kuplung beszerelése is más a két autó esetében. Valójában maga a kuplung teljesen más. A kuplung és a váltó beszerelését teljes egészében Faenzában végeztük, beleértve a burkolat tervezését is, ami szintén más technológiával készült, mint amit a Red Bull Technology fejlesztett a Red Bull Racingnek. Ugyanez a helyzet az olaj-, és vízhűtő rendszerekkel, valamint a teljes hidraulikus illetve elektronikus rendszerrel.”
A Toro Rosso már készül arra, hogy a 2010-es idénytől saját tervezésű és fejlesztésű autóval kell rajthoz állnia a Forma-1-ben. Ascanelli büszke csapata eddig elvégzett munkájára, de tisztában van azzal, hogy ezen a területen még jócskán le vannak maradva a többiektől.
“Ez egy nagyon érdekes szezon lesz” – mondta. “Jó dolognak tartom, hogy a srácok itt Faenzában valamilyen szinten már a saját útjukat járják, de jelenleg mindössze néhány tíz emberünk dolgozik a tervezési részlegen, így még jócskán le vagyunk maradva a többiektől.”