A Toro Rosso megerősítette, hogy legfőbb riválisaival egyetemben, nem veti be a KERS-t a szezonnyitón Melbourne-ben, mert egyelőre inkább az új autó megbízhatóságára koncentrál, nem is beszélve arról, hogy még abban sem biztos, előnyt jelent-e az eszköz használata.
A Toro Rosso megerősítette, hogy legfőbb riválisaival egyetemben, nem veti be a KERS-t a szezonnyitón Melbourne-ben, mert egyelőre inkább az új autó megbízhatóságára koncentrál, nem is beszélve arról, hogy még abban sem biztos, előnyt jelent-e az eszköz használata.
A faenzai kiscsapat hétfőn rántotta le a leplet vadonatúj versenygépéről Barcelonában, miután azt a múlt héten már bejáratta egy privát teszten az olaszországi Adria versenypályán.
Bár a vezetőség elárulta, hogy elégedett az autó kezdeti teljesítményével, a csapatfőnök Franz Tost kijelentette, nem vetik be a hibrid rendszert a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
“Őszintén szólva, nem hiszem, hogy bevetjük a KERS-t Melbourne-ben, mert lépésről lépésre kell haladnunk” – mondta. “Az első lépés az, hogy megismerjük az autót, miként viselkedik, hogyan kell megfelelően beállítani, és elérjük a lehető legjobb megbízhatóságot. Ezt követően gondolkodhatunk csak a következő lépéseken, és vehetjük elő a KERS-t.”
A szakember legnagyobb félelme az új eszköz súlya, ami negatív irányban befolyásolhatja az autó súlyeloszlását, így elmondása szerint először meg kell győződniük arról, hogy egyáltalán előnyt jelent-e a hibrid rendszer használata.
“A KERS rendszer szerintem egy nagyon érdekes téma lesz az idei évben, mert maga az eszköz igen nehéz, és komoly kihatással van az autó súlyeloszlására” – magyarázta.
“A hosszú egyenesekben, mint amilyen Bahreinben vagy itt, Barcelonában van, nyilván előnyt jelent az eszköz használata, azonban az már egy más kérdés, hogy ez milyen hatással van a gumikra, mivel több lesz a súly az autó hátuljában, és ez pedig jelentős gumikopáshoz vezethet.”
“Ez azt is jelentheti, hogy az az előny, amit az egyenesekben, abban a hat másodpercben összeszedtél, kinullázódik, vagy akár még negatív irányba is fordulhat a túlzott gumikopás miatt. Szóval ez egy kompromisszum. Úgy gondolom, hogy csapata válogatja majd, kinek éri meg beszerelni az autóba a KERS rendszert” – tette hozzá Tost.