A Brawn GP brazil pilótája, Rubens Barrichello dicsérő szavakkal illette a BGP 001-es kódszámmal ellátott versenygép karosszériájának masszívságát, miután kétszer is ütközött a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
A Brawn GP brazil pilótája, Rubens Barrichello dicsérő szavakkal illette a BGP 001-es kódszámmal ellátott versenygép karosszériájának masszívságát, miután kétszer is ütközött a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
Barrichello már a rajt utáni első kanyarban belekeveredett egy balesetbe, aminek következtében letörött egy darab első vezetőszárnyából, amit később, egy kiállás alkalmával, az orrkúp cseréjével kijavítottak.
A brazil pilóta nem sajnálta versenygépét, és később hátulról nekicsúszott Kimi Raikkönen Ferrarijának, amiben szintén megsérült az első szárnyelem, ami még az ütés következtében sem törött le teljesen, pedig korábban mindenki arra számított, repkedni fognak az amúgy is alacsonyabb és szélesebb első légterelők.
“Nagyon, de nagyon masszív az autó. Két ütést is kaptam, előröl és hátulról” – mondta Rubens a futam utáni sajtótájékoztatón. “Azt gondoltam, hogy az autónak annyi a baleset után, mert valaki nagyon keményen eltalált, de elég jól bírta.”
Bár sokan azt gondolják, hogy a vitatott, és fellebbezés alatt álló diffúzor miatt ennyire gyorsak a Brawn autói, Barrichello viccesen a következőkkel folytatta: “Ha az emberek azt gondolja, csakis a diffúzor miatt ennyire jó az autónk, el kell mondanom, hogy a nagy ütés teljesen összetörte a diffúzort, szóval az autónk erős volt.”
Barrichello a második helyről vághatott neki a mai megmérettetésnek, ám a rajtnál csúnyán beragadt, így szinte azon nyomban visszacsúszott a középmezőnybe. Éppen ezért nem gondolta volna, hogy felállhat a dobogóra, ami végül összejött neki, köszönhetően a Vettel-Kubica féle afférnak.
“A rajt után nem gondoltam volna, hogy felállhatok a dobogóra. Hirtelen üresbe kapcsolt az autó, kis híján lefulladt, így nem tudtam kilőni a rajtrácsról” – tette hozzá a brazil, aki büszke csapata hétvégi teljesítményére.