A Red Bull fiókcsapata, a Scuderia Toro Rosso már megkezdte a mozgolódást annak érdekében, hogy a következő idénytől, mint konstruktőr szerepelhessen a Forma-1-ben, árulta el Franz Tost csapatfőnök.
A Red Bull fiókcsapata, a Scuderia Toro Rosso már megkezdte a mozgolódást annak érdekében, hogy a következő idénytől, mint konstruktőr szerepelhessen a Forma-1-ben, árulta el Franz Tost csapatfőnök.
A szabályok értelmében a jövő évtől tilos lesz a karosszériák adás-vétele, így a Red Bull Technology már csak egy csapatot láthat el autókkal, amely természetesen az “A” csapat, a Red Bull Racing lesz.
Éppen ezért a Toro Rosso arra kényszerül, hogy saját maga tervezze és építse meg autóit 2010-től, aminek előkészületeit már meg is kezdte.
“El vagyunk foglalva azzal, hogy megerősítsük és kiterjesszük infrastruktúránkat, mert a következő évben a faenzai bázison kell megterveznünk és megépítenünk a saját autónkat. Eddig minden a tervek szerint halad” – mondta a szakember, aki hozzátette, hogy hamarosan megnevezik új főtervezőjüket, aki felelős lesz az új autóért.
“Azokat az elemeket, amelyeket a Concorde Egyezmény szerint minden csapatnak magának kell megépítenie, Faenzában fogjuk megtervezni és legyártani. Azonban más elemeket, mint például a váltó és a partnerek által gyártott dolgok, más módon fogunk beszerezni.”
Tost viszont figyelmeztetett, hogy nem szabad túlságosan előreszaladniuk, ugyanis még mindig nem tiszták a 2010-es szabályok.
“Jelenleg még sok a kérdőjel a szabályokban. Éppen ezért rugalmasnak kell lennünk, hogy biztosan ki tudjuk hozni a legjobbat a szabályokból, és megfelelően fel tudjunk készülni a 2010-es idényre” – magyarázta.
“Közel 200 alkalmazottunk van jelenleg, és a közeljövőben még 30-40 embert fel fogunk venni. Azonban óvatosnak kell lennünk, és meg kell várnunk, hogy miként alakulnak a szabályok, mert nem tehetjük meg azt, hogy felvesszük az embereket, majd pedig kirúgjuk őket.”
Bár a Toro Rosso jelenleg a Red Bull designját használja, mivel a Renault helyett a Ferraritól kapja a motorokat, már eddig is sok munkát kellett házon belül elvégeznie ahhoz, hogy az olaszok egységének befogadására alkalmassá tegye a konstrukciót, így Tost szerint nem lehet problémájuk a jövő évben, mikor sokkal jobban magukra lesznek utalva.
A Toro Rosso azonban továbbra is kapcsolatban marad az anyacéggel, és a jövőben is a Red Bull szélcsatornáját használja majd saját autója fejlesztésekor.