A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head elmondta, hogy csapata nagy valószínűséggel csak néhány versenyen veti majd be hibrid rendszerét az idei évben, mert annak súlya negatív hatással van az autó vezethetőségére.
A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head elmondta, hogy csapata nagy valószínűséggel csak néhány versenyen veti majd be hibrid rendszerét az idei évben, mert annak súlya negatív hatással van az autó vezethetőségére.
A grove-i bázisú alakulat eredeti tervei között az szerepelt, hogy már a hétvégi Török Nagydíjon beveti hibrid rendszerét, azonban a vezetőség úgy döntött, hogy egyelőre mellőzi annak használatát.
Miközben a többiek az akkumulátoros rendszer mellett tették le voksukat, a Williams a lendkerekes megoldást választotta – vesztére, mert a mechanikus elven működő rendszer hozzávetőlegesen 10 kilóval nehezebb, mint az elemes.
Ez pedig komoly kihatással van az autó súlyeloszlására, ami miatt a Williams minden bizonnyal csak a lassabb pályákon használja majd a rendszert, ahol nem számít annyira, hogy milyen elöl van az autó tömegközéppontja.
“Az alapprobléma, ami már elég korán kiderült, nem más, mint a rendszer súlya, ami nem kevesebb, mint 35 kilógramm” – mondta Head az Autosportnak.
“Egyszerűen nem tudjuk elérni az optimális súlyeloszlást, ha a rendszerrel futunk. De továbbra is keményen dolgozunk. Nem azt mondom, hogy nem fogjuk használni idén, de amikor az autóban van, nagyon nehéz elérni az optimális teljesítményt.”
“Talán a kisebb sebességű pályákon előnyt jelenthet a használata, ahol nem számít annyira az autó súlyeloszlása” – folytatta Head, aki szerint a jövő évben nem lesz ilyen problémájuk, mert a keskenyebb első gumik bevezetésével már nem kell görcsösen arra törekedniük, hogy orr-nehéz autót tervezzenek.