A Renault ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója, Jean-Francois Caubet úgy gondolja, hogy idei első dobogós helyezésük sokat segíthet abban, hogy a francia gárda bebiztosítsa jövőjét a Forma-1-ben.
A Renault ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója, Jean-Francois Caubet úgy gondolja, hogy idei első dobogós helyezésük sokat segíthet abban, hogy a francia gárda bebiztosítsa jövőjét a Forma-1-ben.
Az elmúlt időszak nem volt egyszerű a csapat számára, hiszen sokáig bizonytalan volt a jövője a szingapúri csalásügy miatt, és miután két év felfüggesztett eltiltást kapott, nagyobb szponzorai is elhagyták, ami anyagilag és erkölcsileg még jobban megnyirbálta az alakulatot.
Bár a vezetőség már korábban jelezte, hogy a történtek ellenére sem hagyja el a Forma-1-et, Caubet elmondta, hogy Fernando Alonso hétvégi harmadik helyezése nagyon fontos volt, mert meggyőzte a vezetőséget, hogy jól tette, hogy a maradás mellett döntött.
“A Renault számára fontos volt, hogy tovább folytassa, mert mindenki azt kérdezgette, hogy ki akarunk-e szállni, avagy sem” – mondta Caubet az Autosportnak.
“Úgy gondolom, hogy a Forma-1 tipikusan olyan, hogy ha jönnek az eredmények, akkor nincsenek problémáid, ám ha elkezdesz rossz eredményeket hozni, akkor mindennek vége. És mi a határon voltunk.”
A szakember, aki korábban a Renault marketing- és kommunikációs igazgatójaként dolgozott, dicsérő szavakkal illette a csapat összes dolgozóját, hogy ilyen nehéz helyzetben is a maximumot nyújtották.
Caubet szerint az ideiglenes vezetőséggel minden esélyük meglesz arra, hogy újraépítsék a csapatot, és megfelelően felkészüljenek a következő idényre, jóllehet a kulcsfigurák, akik részt vettek a csalásügyben, örökre távoztak.
“Bob Bell (új csapatfőnök) jól menedzseli a dolgokat” – mondta. “Flavio egy nagy karakter volt. Két bajnoki címet is nyertünk vele, így azt gondolom, mindenképpen tisztelnünk kell, és bár távozott, nem vagyunk rosszban vele.”
“A problémát nem a személycserék okozzák, sokkal inkább az, hogy egy kicsivel másképpen kell felépíteni a jövőt, változtatni kell a vállalati kultúrán. A Renault-nak, mint anyacégnek jobban bele kell folynia az ügyekbe, nem szabad olyan nagy teret engedni a csapatnak.”