A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost tisztában van azzal, hogy nem lesz könnyű dolguk jövőre, mikor már egy saját tervezésű és építésű autóval kell rajthoz állniuk a Forma-1-ben, de bízik abban, hogy ez nem lesz kihatással a teljesítményükre 2010-ben.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost tisztában van azzal, hogy nem lesz könnyű dolguk jövőre, mikor már egy saját tervezésű és építésű autóval kell rajthoz állniuk a Forma-1-ben, de bízik abban, hogy ez nem lesz kihatással a teljesítményükre 2010-ben.
A Red Bull fiókcsapata az elmúlt években a Red Bull Technology által tervezett és épített karosszériát használta, ugyanazt, amivel az anyacsapat is versenyzett.
Igen ám, de jövőre változik a helyzet, mert a türelmi idő lejárt, és a kiscsapatnak tartania kell magát a szabályokban foglaltakhoz, miszerint a résztvevőknek saját maguknak kell tervezniük versenygépüket, azon nem osztozhatnak másokkal, vagyis nem lehetnek ügyfélautók.
Tost korábban már elmondta, hogy bár külsőleg óriási a hasonlóság az RB5-ös és az STR4-es modell között, a két kasznit nem lehetne kicserélni egymással, mert a burkolat által eltakart részek teljesen másak.
A szakember ezért sem aggódik túlságosan amiatt, hogy jövőre magukra maradnak, mert úgy érzi, hogy a mérnökök meg fognak tudni birkózni a feladattal, hiszen idén is rengeteg dolguk volt, különösen mikor teljesen át kellett alakítaniuk az autó hátulját a dupla diffúzor miatt.
“Szerencsére mindig megtartottunk néhány tervezőt, ezért nem kellett mindent a nulláról kezdenünk” – mondta Tost az Autosportnak. “Persze nem egyszerű megtalálni a megfelelő szakembereket, akik még jól is tudnak együtt dolgozni.”
“Majd meglátjuk, miként alakul a téli felkészülés, azonban elégedett vagyok az eddig látottakkal, és úgy érzem, jól halad a munka. Viszont biztosat majd csak akkor tudunk mondani, mikor pályára visszük az autót, és megnézzük a köridőket.”
“Néha az élcsapatok sem tudnak fantasztikus autóval előállni. Bízom abban, hogy mi, mint kiscsapat, jó munkát fogunk tudni végezni, és egy olyan autóval tudunk előállni, ami már a kezdetektől fogva jó pozícióban lesz.”
Tost természetesen bízik abban, hogy minél több elemet át tudnak menteni a jelenlegi versenygépből a jövő évre, hiszen a Red Bull konstrukciója sikeres volt az idei szezonban, de attól tart, hogy az új szabályok miatt szinte mindent újra kell tervezniük, ami a költségvetésben is meglátszik majd.
“A szabályok arra kényszerítenek minket, hogy egy teljesen új autót tervezzünk, hiszen ahogy azt mindenki tudja, jövőre nem lesz tankolás a verseny közben” – folytatta az olasz szakember.
“Ez pedig azt jelenti, hogy a tank nagyobb lesz, és emiatt teljesen meg kell változtatni az autó tervezésének filozófiáját. Más lesz a tengelytáv, más lesz a súlyeloszlás, és ennek hatásai arra kényszerítenek minket, hogy egy teljesen új autót tervezzünk a jövő évre.”
“A teljesítmény mellett az anyagiak miatt is jó lenne, ha át tudnánk menteni elemeket, de attól tartok, hogy csak minimális elem lesz, amit magunkkal tudunk vinni a jövő évre.”