A BMW Sauber japán pilótája, Kamui Kobayashi úgy érzi, az eddigi teszteken látottak alapján nagyon úgy tűnik, hogy csapata eséllyel pályázhat a dobogós helyezésekre, jóllehet továbbra sem tudni pontosan, hol állnak a mezőnyben.
A BMW Sauber japán pilótája, Kamui Kobayashi úgy érzi, az eddigi teszteken látottak alapján nagyon úgy tűnik, hogy csapata eséllyel pályázhat a dobogós helyezésekre, jóllehet továbbra sem tudni pontosan, hol állnak a mezőnyben.
Bár a német autógyártó kiszállásával sokan azt gondolták, hogy csúnyán visszaesik a teljesítménye, a svájci gárda egyelőre kimagaslóan teljesít a teszteken, a múlt héten csak a Ferrari volt gyorsabb nála Valenciában, tegnap pedig az élen végzett a szárazon Jerezben.
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint a Sauber elég erős lesz-e ahhoz, hogy harcba szálljon a futamgyőzelmekért, Kobayashi elmondta, hogy tapasztalatlansága kizárja ezt, ám ha a nagyok kiesnek, esélyük lehet a dobogós helyezések megszerzésére.
“Még kezdő vagyok. Rengeteg olyan pálya van, amit még nem ismerek a Forma-1-ben, így ez komoly hátrányt jelent számomra a tapasztaltabb ellenfelekkel szemben. Még három-négy óra edzés és egy kvalifikáció után sem könnyű” – mondta a japán pilóta a riportereknek Jerezben.
“Azonban nem kizárt a dobogós helyezés, de a legfontosabb, hogy folyamatosan pontokat szerezzünk. Nem a kilencedik vagy a tizedik helyen, hanem célunk az kell legyen, hogy mindig a negyedik és a nyolcadik hely között legyünk. Aztán, ha valaki ütközik, esetleg történik valami, akkor meglehet a dobogó.”
Bár sokan azt gyanítják, hogy utolsó mért körét szinte teljesen üres tankkal érte el, hogy a címlapokra kerüljön, és ezzel segítse csapatát a szponzorszerzésben, Kobayashi elmondta, hogy nem erről van szó.
“Természetesen nem árulhatom el, hogy mennyi üzemanyag volt az autómban, mikor a legjobb időmet megfutottam, de azt elmondhatom, hogy nem voltam szuper-könnyű” – magyarázta a japán pilóta, aki elégedett volt az elmúlt két napjával.
“Egyértelmű, hogy jó pozícióban vagyunk, de még mindig nagyon nehéz megmondani, hogy pontosan hol is állunk. Optimistának kell lennünk, és nagyon keményen kell dolgoznunk, azon kell lennünk, hogy folyamatosan javítsunk az autón, és a csapaton belüli kommunikáción.”