Nico Hülkenberg egy szenzációs körrel megnyerte a mai edzést Barcelonában, ahol száraz pályán, ideális körülmények között készülhettek a csapatok az idei bajnokságra. A Williams német pilótáját ezredekre lemaradva Fernando Alonso követte, akit mögött de la Rosa végzett.
Nico Hülkenberg egy szenzációs körrel megnyerte a mai edzést Barcelonában, ahol száraz pályán, ideális körülmények között készülhettek a csapatok az idei bajnokságra. A Williams német pilótáját ezredekre lemaradva Fernando Alonso követte, akit mögött de la Rosa végzett.
Bár az első tesztnap után még siránkozott, hogy nem elég gyors az autója, Nico Hülkenberg remekül teljesített a pénteki edzésen, ahol mindenkinél jobb időt ért el, így a tabella élén végzett.
A Williams német versenyzője a délutáni órákban érte el legjobb idejét, mikor a többi csapat már a hosszabb etapokat teljesítette. Hülkenberg egy kvalifikációs gyorskörrel ugrott a lista élére, ahonnan már senki nem tudta letaszítani, így elégedetten nyugtázhatta mai napját.
A második helyen a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso végzett, aki már délelőtt átvette a vezetést egy fantasztikus idővel, ami végül csak néhány ezreddel maradt el Hülkenberg legjobbjától.
Annak ellenére, hogy csak a második lett, a spanyol pilóta abszolút elégedett lehet, hiszen a Ferrari számos aerodinamikai újdonságot bevetett Barcelonában, köztük a cápauszony-szerű motorborítást, amit riválisai már javában használnak.
Az F10 mind rövid, mind hosszú etapokon kiválóan teljesített, így nem vitás, hogy az olaszok várhatják az egyik legnagyobb eséllyel a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat. Alonso egyébként utolsó rövid etapos programján érte el legjobb eredményét, amely majd’ egy másodperccel volt jobb, mint Mark Webber tegnapi, sokak által űridőként emlegetett legjobbja.
További fotók a mai tesztről a galériában
A Ferrari pilótája még a délelőtt folyamán áttért a hosszú etapos programjára, és bár többen is megálltak a pályán, ami miatt meg kellett szakítani a körözést, sikeresen teljesítette erre a hétre kiírt programját, jóllehet néhány perccel a tréning vége előtt őt is cserbenhagyta a technika – ami egyben az edzés végét is jelentette.
Pedro de la Rosa tovább folytatta szárnyalását a BMW Sauber idei versenygépével, melyet a harmadik helyre kormányzott az e heti teszt második napján.
A spanyol veterán délelőtt rövid etapokat teljesített, ekkor érte el legjobb idejét, majd délután egy teljes verseny szimulációt is végrehajtott, hogy megnézze, miként bírják a terhelést a Bridgestone abroncsai.
Vitantino Liuzzi is a versenyre készült a délután folyamán. A Force India olasz pilótája végül a negyedik helyen végzett, még egy délelőtti üres tankos körének köszönhetően. Őt Sebastian Vettel követte a Red Bull Racinggel az ötödik pozícióban.
A német pilóta délután két hosszabb, egy 29, és egy 33 körös etapot teljesített, utóbbit viszont nem tudta befejezni, mert – vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt – megállt alatta az autója, és már vissza sem tudott térni a pályára.
A két világbajnok Michael Schumacher és Lewis Hamilton csak a hetedik, illetve a nyolcadik helyen végzett, ami nem meglepő, ha megnézzük, hogy egész nap hosszú etapokat teljesítettek, azaz nehezebb autóval rótták a köröket, mint a többiek.
Robert Kubica sem akarta megmutatni valós erejét. A Renault lengyel pilótája 53 kört futott, de nem teljesített kvalifikációs kört, így csak a kilencedik pozícióban landolt.
A két újonc között ismét nagy volt a küzdelem. Ezúttal a Lotus nyert, Jarno Trulli négy tizedet vert Timo Glock-ra (Virgin), habár kétszer is előkerült miatta a piros zászló.
A Virgin viszont örült a nap végén, mert 52 kört teljesítettek, mialatt hasznos információkhoz jutottak, ami különösen fontos volt azután, hogy Lucas di Grassi már délelőtt összetörte autóját a tegnapi edzésen, ami miatt értékes időt veszítettek.
Teszteredmények – Barcelona, második nap:
1. N. Hulkenberg Williams 1:20.614 99 2. F. Alonso Ferrari 1:20.637 +0.023 134 3. P. de la Rosa Sauber 1:20.973 +0.359 114 4. V. Liuzzi Force India 1:21.056 +0.442 90 5. S. Vettel Red Bull Racing 1:21.258 +0.644 125 6. J. Alguersuari Toro Rosso 1:21.571 +0.957 104 7. M. Schumacher Mercedes GP 1:21.689 +1.075 85 8. L. Hamilton McLaren 1:22.152 +1.538 93 9. R. Kubica Renault 1:24.912 +4.298 53 10. J. Trulli Lotus F1 1:25.524 +4.910 70 11. T. Glock Virgin Racing 1:25.942 +5.328 52