Bár a vezetőség biztos abban, hogy a sportfelügyelők szabályosnak minősítik vitatott hátsó szárnyukat, a McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elárulta, hogy egy vészforgatókönyvvel is készülnek, ha netán betiltanák az elrendezésüket.
Bár a vezetőség biztos abban, hogy a sportfelügyelők szabályosnak minősítik vitatott hátsó szárnyukat, a McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elárulta, hogy egy vészforgatókönyvvel is készülnek, ha netán betiltanák az elrendezésüket.
Mivel az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting nem tudott eleget tenni a brit gárda kérésének, és önhibáján kívül nem tudott ellátogatni a wokingiak bázisára a múlt héten, a McLaren csak a csütörtöki gépátvételen tudhatja meg, szabályosnak minősítik-e a hátsó szárnyukat.
Az ügy akkor került felszínre, mikor a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a múlt héten aggodalmának adott hangot a McLaren hátsó szárnystruktúrája miatt, ami véleménye szerint előnybe repítheti riválisát az egyenesekben.
A szárnyon ugyanis található egy bevágás, amin elég nagy sebességek mellett ki tud szökni a levegő, ezzel csökkentve a szárny légellenállását, ami nagyobb végsebességet eredményez az egyenesekben.
A csapat ügyvezetője, Jonathan Neale azonban elmondta, hogy nem aggódnak, mert biztosak abban, hogy minden rendben lesz a szárnyukkal, és gond nélkül rajthoz állhatnak a szezonnyitónak helyet adó Bahreinben.
“Charlie ismét meg fogja erősíteni, hogy elégedett az elemmel, ahogy azt az egész folyamat során el akartuk érni” – mondta a szakember egy telefonos interjúban.
“Sajnálatos, hogy törölték a járatát, és nem tudta időben elhagyni Sao Paulót, így még nem került pont az ügy végére. Jó lett volna megragadni a lehetőséget, hogy vele, és a FOTA néhány tagjával még Angliában tisztázzuk az egészet, de nyugodtak vagyunk.”
“Beszéltünk Stefano (Domenicalival, Ferrari csapatfőnök), és még néhány csapat vezetőjével, akik mind tisztán szeretnének látni. Ebben egyébként nincsen semmi különleges, mi is hasonlóan járunk el más csapatokkal, ha látunk valami érdekes fejlesztést. Nincs miért szégyenkezni, biztosak vagyunk abban, hogy szabályos az autónk.”
Neale azonban mindezek ellenére elmondta, hogy mivel az ördög soha nem alszik, és nem lehet biztosra venni, miként döntenek a sportfelügyelők, egy B tervvel is készültek, arra az esetre, ha szabálytalannak minősítenék a szárnyukat.
“Nem készülünk egy radikálisan más csomaggal, de soha nem tudhatod, hogy azon az adott napon éppen hogyan fognak dönteni a sportfelügyelők. A tisztán látás érdekében, folyamatosan egyeztettünk az FIA-val” – magyarázta.
“Amennyiben a sportfelügyelők mégis másképpen döntenének, akkor is versenyeznünk kell. Éppen ezért egy vészforgatókönyvvel is készültünk, de nem szeretnénk ebbe túl nagy energiát belefektetni, és biztos vagyok abban, hogy erre nem is lesz szükségünk.”
Neale azt is elmondta, hogy a McLaren nem készül nagyobb újításokkal a hétvégi versenyre, mindössze egy-két kisebb aerodinamikai újdonság kerül az autóra, a következő nagyobb javítócsomagjuk csak az európai szezon első állomásán, Barcelonában fog debütálni.