Azt követően, hogy az MP4/25 átment a csütörtöki gépátadáson, a csapat ügyvezetője, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a struktúra sokkal összetettebb és kifinomultabb, mint azt a riválisok elsőre gondolták.
Azt követően, hogy az MP4/25 átment a csütörtöki gépátadáson, és mindent rendben találtak a sokak által vitatott hátsó szárnyával, a csapat ügyvezetője, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a struktúra sokkal összetettebb és kifinomultabb, mint azt a riválisok elsőre gondolták.
A McLaren új autójának orrkúpján már a téli tesztek első állomásán feltűnt egy kis pipa-szerű légbeömlő, aminek először senki nem tulajdonított különösebb jelentőséget, mert mindenki azt gondolta, hogy az a versenyzők hűtésére szolgál a pilótafülkében.
Részben igazuk is volt, de mikor a csapat a tesztek utolsó állomásán bemutatta trükkös hátsó szárnyát, illetve az ahhoz kapcsolódó üreges cápauszony-szerű motorborítást, mindenki felkapta a fejét.
Az első reakció, mint az ilyenkor lenni szokott az volt, hogy ’vajon mi is lehet a háttérben’, aztán jött a ’vajon legális-e az elem’, és most, hogy a sportfelügyelők szabályosnak minősítették az elrendezést, mindenki azon van, hogy megpróbálja lemásolni azt.
Whitmarsh azonban az Autosportnak elmondta, hogy ez nem lesz egyszerű, ugyanis a rendszer bonyolultabb, mint azt sokan elképzelik.
Az orrkúpon lévő légbeömlőbe érkező légáramlatok egy vékony csatornán (így nagy sebességgel) végigáramlanak a pilótafülke alsó részén, a pedálok magasságában, majd az üzemanyagtank mellett, a váltó felett, a motorborításon keresztül a hátsó szárnyat „táplálják”.
A hátsó szárny felső elemén pedig található egy vékony rés, amin az elég nagysebességű levegő át tud préselődni, ezzel csökkentve a szárny légellenállását, ami az egyenesekben nagyobb sebességek elérését teszi lehetővé.
A rendszerbe a pilóta is bekapcsolódik (mint mozgó elem – de mivel nem a karosszéria része, így szabályosan), és a lábával, valószínűleg a térdével vagy meg tudja nyitni, vagy el tudja zárni azt a rést, ami a csatornán, mintegy menekülőútként található.
Mikor a pilóta a kanyarokhoz érve szabaddá teszi a rést, a levegő nagy része a pilótafülkébe távozik, így a hátsó szárnyra nem érkezik olyan nagysebességű levegő, ami csökkentené a légellenállást, és a leszorító erőt.
Az egyenesekben, mikor a pilóta eltakarja a rést, ennek ellenkezője történik, nagysebességű levegő érkezik az üreges motorborításon keresztül a hátsó szárny felső eleméhez, azon kiszökik a levegő, mellyel csökken a légellenállás, és akár 3-6 km/h-val nagyobb lesz az autó sebessége.
Amennyiben a McLaren rendszere beválik, és valóban előnyt jelent, a többi csapat minden erejével azon lesz, hogy minél előbb lemásolja az elrendezést, ami egyáltalán nem lesz egyszerű, mert az idei évtől a karosszériák is befagyasztásra kerültek.
Whitmarsh azonban elmondta, hogy nem félti riválisait, és úgy gondolja, hogy a kasztnik homologizációja ellenére is számos megoldás kínálkozik, amivel hasonló hatást lehet elérni.