A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a riválisoknak bele kell törődniük abba, hogy nem tudnak mit csinálni, el kell kezdeniük saját, bonyolult szellőző rendszerük fejlesztését, miután a McLaren vitatott elrendezése zöld utat kapott a szövetségtől.
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a riválisoknak bele kell törődniük abba, hogy nem tudnak mit csinálni, el kell kezdeniük saját, bonyolult szellőző rendszerük fejlesztését, miután a McLaren vitatott elrendezése zöld utat kapott a szövetségtől.
A wokingiak által megálmodott és elsőként kivitelezet „szellőző rendszer” lehetővé teszi, hogy a versenyző egy, a pilótafülkében lévő résen keresztül befolyásolni tudja a hátsó szárnyelem viselkedését, és az egyenesekben csökkentse az autó légellenállását.
Ezzel pedig azt lehet elérni, hogy az egyenesekben a leszorító erő csökkenésével nagyobb végsebességek érhetők el, ami komoly előnyt jelenthet, főleg az idei szoros mezőnyben.
Mivel a sokáig vitatott rendszert teljesen szabályosnak minősítette a szövetség, mondván a versenyző nem kezelhető úgy, mint az autó egy mozgó eleme, tehát a szabályokat egyetlen pontban sem sérti meg, így szabad az út előtte.
Brawn, akinek csapata hasonló cipőben járt egy évvel ezelőtt a dupla diffúzorral, elmondta, hogy felesleges óvást benyújtani a rendszer ellen, mindenki sokkal jobban teszi, ha inkább ráfekszik saját elrendezése tervezésére és kivitelezésére.
„Haladnunk kell, és minél előbb meg fogjuk csinálni saját verziónkat belőle” – mondta Brawn a riportereknek Bahreinben. „Nem volt egyértelmű, hogy mi a helyzet, de aztán az FIA tisztázta a dolgot, hogy miként kezeli, így mindenkinek ebbe az irányba kell haladnia.”
„Volt elképzelésünk arról, hogy ezt teszik, de eddig nem tudtuk pontosan, hogy miként, de ez már a múlté. Most azon kell lennünk, hogy a lehető leggyorsabban elkészítsük a saját verziónkat a rendszerből, amíg még nem késő.”
A Renault ügyvezetője, Bob Bell azonban komoly kritikával illette az FIA-t, amiért zöld utat adott a vitatott rendszer előtt, ugyanis ez egy újabb fejlesztési versenyt fog elindítani, ami ellenkezik a szövetség költségcsökkentési elveivel.
„Teljesen egyértelmű, hogy a McLaren szárnyelrendezése abszolút illegális, és a szabályok teljes elferdítése” – mondta a szakember a BBC-nek.
„Egy újabb fejlesztési versenyt hívtak ezzel életre, ami mindenkinek rengeteg pénzébe fog kerülni. Az irányító testületnek jóval erősebbnek kell lennie az ilyen esetekben. Úgy vélem, hogy ez teljességgel nevetséges ebben az érában, mikor mindenki azon van, hogy pénzt takarítson meg.”
„Korlátozva vagyunk abban, hogy hány emberrel lehetünk jelen egy versenyen, a szerelők éjt nappallá téve azon dolgoznak, hogy megfelelően felkészítsék az autókat, és most itt tartunk. Egy újabb fejlesztési verseny kezdődik meg, ami rengeteg pénzt fog elvinni. Ez nonszensz. Úgy gondolom, hogy az FIA-nak sokkal felelősségteljesebben kellene eljárnia.”
A Lotus technikai igazgatója, Mike Gascoyne sem érti igazán, hogy a szövetség miért ítélte szabályosnak a rendszert, hiszen „ez egy mozgó aerodinamikai elem, mert menet közben változtatja az autó aerodinamikáját, teljesen mindegy, hogy azt a versenyző a térdével befolyásolja, avagy más mechanizmus áll mögötte.”
„Tudom, hogy mik a szabályok, de ez egy nagyon ostoba értelmezése azoknak.”