Mark Webber biztos abban, hogy csapatának nem lesznek gondjai a megbízhatósággal az idei szezonban, jóllehet márkatársa, Sebastian Vettel egy technikai meghibásodás miatt bukta el a győzelmet a szezonnyitón Bahreinben.
Mark Webber biztos abban, hogy csapatának nem lesznek gondjai a megbízhatósággal az idei szezonban, jóllehet márkatársa, Sebastian Vettel egy technikai meghibásodás miatt bukta el a győzelmet a szezonnyitón Bahreinben.
Vettel az élről vághatott neki a 49 körös versenynek, és minden úgy alakult, ahogy azt szerette volna, ám egy motorprobléma miatt visszaesett a teljesítménye, és egyik pillanatról a másikra az elsőről a negyedik helyen találta magát.
Sokaknak egyből a tavalyi év ugrott be, mikor a Red Bullt számos motorprobléma hátráltatta, és amik miatt végül elvesztette a bajnoki címet a Brawn GP-vel szemben.
Webber azonban nem gondolja, hogy bármiféle tragédia lenne, különösen nem úgy, hogy a Renault a múlt héten engedélyt kapott az FIA-tól arra, hogy módosítson erőforrásain a megbízhatóság javítása érdekében.
„Egyik csapat sem bombabiztos, és mindig lesznek kisebb, nagyobb problémák” – mondta az ausztrál pilóta a BBC-nek.
„Rengeteget tanultunk az autóról az elmúlt néhány hónapban, és továbbra is tanulunk. Az autó megbízhatóságára specializálódott részlegünk briliáns volt az elmúlt évben, és most is minden bizalmunk az övék.”
Webber azt is elmondta, hogy bár sokkalta, hogy lehetetlen volt előzni a szezonnyitón, úgy érzi, sokkal izgalmasabb és élvezetesebb versenyeket láthatunk majd a jövőben.
„Biztos vagyok abban, hogy lesznek sokkal izgalmasabb versenyek, bár azt nem lesz nehéz felülmúlni, amit Bahreinben láttunk” – folytatta. „Hatalmas volt a várakozás, és a verseny semmit nem nyújtott, mindenki számára hatalmas csalódás volt.”
Arra a kérdésre, hogy a két kötelező kerékcsere javítana-e a helyzeten, Webber így felelt: „Nem ártana, az biztos. Rengeteg energiát fektettünk az egy kiállásba, ami kevesebb, mint négy másodpercet vesz igénybe, és elég kiszámítható, hogy ki mikor fogja meglépni a futam során.”
„Ha két kiállás lenne kötelező, az fokozná a feszültséget és az izgalmakat, hiszen nagyobb lenne az esélye a csapaton belüli hibáknak. A két kiállás segítene, de ez még nem jelent megoldást a legnagyobb problémára, a kevés előzésre a pályán.”