Nick Wirth, a Virgin Racing technikai igazgatója elmondta, hogy az FIA engedélyt adott csapatának arra, hogy megnagyobbítsa autójának tankkapacitását, ugyanis kiderült, hogy néhány versenyen, ahol az átlagosnál is nagyobb fogyasztásra kell számítani, bajba kerülhetnek.
Nick Wirth, a Virgin Racing technikai igazgatója elmondta, hogy az FIA engedélyt adott csapatának arra, hogy megnagyobbítsa autójának tankkapacitását, ugyanis kiderült, hogy néhány versenyen, ahol az átlagosnál is nagyobb fogyasztásra kell számítani, bajba kerülhetnek.
Mivel a csapatok már tavaly leadták az idei évre szánt karosszéria paramétereit, amin már nem áll módjukban változtatni, a silverstone-i bázisú csapatnak kérvényeznie kellett a szövetségnél a módosítást, amire végül engedélyt kapott.
A Virgin Racing már a téli teszteken sejtette, de a szezonnyitón bizonyosságot szerzett arról, hogy nem elég nagy az üzemanyagtankjuk, így a keményebb pályákon gondba kerülhetnek, mert nem tudnak végig a maximumon hajtani, ugyanis idő előtt elfogyna az üzemanyaguk.
Wirth megerősítette, hogy a módosításhoz engedélyt kaptak az FIA-tól, azonban mivel nem egy kis átépítésről van szó, legkorábban az európai futamok első állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra tudnak elkészülni az „új” autóval.
„Nemrég kérvényt nyújtottunk be az FIA-nak, hogy megbízhatósági megfontolásból módosíthassunk az üzemanyagtank méretén, és örülünk annak, hogy az engedélyt megkaptuk” – mondta a szakember.
„Már a téli teszteken éreztük, de a debütáló versenyünkön bebizonyosodott Bahreinben, hogy nem elég nagy az üzemanyagtank, így bizonyos körülmények között bajba kerülhetünk.”
„Mikor megterveztük a tankot 2009 júniusában, figyelembe vettünk különböző tényezőket, amik azóta megváltoztak, így ennek megfelelően módosítani kell a tank méretén.”