Sebastian Vettel megszerezte idei első futamgyőzelmét a Maláj Nagydíjon, ahol már a rajtnál átvette a vezetést csapattársától, Mark Webberől, aki a második helyre hozta be a Red Bullt. A harmadik Nico Rosberg lett.
A Red Bull Racing végre megszerezte idei első futamgyőzelmét, miután az első két versenyen nem volt mellette a szerencse, pedig mindkét alkalommal megvolt az esélye arra, hogy az élen végezzen.
Sebastian Vettel ugyan most nem a pole pozícióból rajtolt, de már az első kanyarban átvette a vezetést csapattársától, Mark Webbertől, aki végül a második helyre kormányozta autóját, így a csapat egy kettős győzelmet könyvelhetett el magának.
Nico Rosberg a harmadik lett, mellyel megszerezte az új Mercedes GP első dobogós helyezését, ám a csapat nem lehetett felhőtlenül boldog, ugyanis Michael Schumacher már korán kiesett, egy technikai probléma miatt.
A McLarenek és a Ferrarik az első tízbe verekedték be magukat, miután az utolsó helyekről indultak az elszúrt időmérő után, azonban Fernando Alonso végül nem látta meg a kockás zászlót, ugyanis az utolsó körökben megadta magát motorja.
Meleg, ám felhős idő fogadta a mezőnyt a szezon harmadik állomásának helyet adó Maláj Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 32, a pályáé pedig 43 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában, ám az eső végül távol maradt.
A pole pozícióból induló Webber ugyan jól kapta el a rajtot, azonban még így sem tudta maga mögött tartani Vettelt, aki a harmadik helyről szó szerint kilőtt, és még az első kanyar előtt átvette a vezető pozíciót.
Robert Kubica is kiválóan rajtolt, a hatodikról felugrott a negyedik helyre, miután elment Adrian Sutil, és Nico Hülkenberg mellett, akit Schumacher is megelőzött.
A rajt legnagyobb vesztese a hetedik helyről induló Rubens Barrichello volt, aki a rajtrácson ragadt, így mindenki megelőzte.
Tíz kör eltelte után Vettel egy másodperces előnyben vezetett Webber előtt, akit további öt másodperccel lemaradva Rosberg követett a harmadik helyen, miközben csapattársa, Schumacher egy technikai probléma miatt, a hatodik helyről feladta a küzdelmet.
A mezőny hátsó traktusából induló Ferrari duója csak szenvedett, Felipe Massa és Fernando Alonso egyszerűen képtelen volt áthámozni magát Jaime Alguersuari Toro Rossóján, miközben folyamatosan koptatták a kemény keverékű abroncsokat.
A McLaren szintén a mezőny végéről rajtolhatott, és bár Jenson Button beragadt, csapattársa, Lewis Hamilton hihetetlen agresszivitással lépkedett előre, és a huszadik körben már a hatodik helyen tanyázott, közvetlenül Kubica és Sutil mögött.
Miközben a Red Bull versenyzői senkitől sem zavarva köröztek az élen, hiszen több mint tíz másodperces előnyben voltak az őket követő Rosberggel szemben, a Ferrari duója, és Hamilton csak nagyon későn hajtott ki a boxba, új szett lágy gumikért.
A stratégia bejött, hiszen a lágy gumikon fantasztikusan begyorsultak, de egyszerűen nem tudták megelőzni az előttük „jóval” lassabban haladókat.
Hamilton Sutil, Massa pedig Button mögé ragadt be, aki egyébként más taktikán volt, és az élen álló versenyzőkhöz hasonlóan, keményebb keverékeken haladt az utolsó etapban, sőt elsőként, már a 10. körben kiállt a boxba.
Alonso teljesítette utolsóként kiállását, és 18 körrel a verseny vége előtt megkapta a lágyabb gumikat, melyeken hihetetlen tempót diktált, és körökön belül megérkezett Massa mögé, aki közben átverekedte magát Buttonon, és Hamilton nyomába eredt.
A Ferrari brazilja azonban már nem tudta befogni ellenfelét, ahogy Alonso sem birkózott meg Buttonnal, sőt a spanyol számára idő előtt véget ért a verseny, ugyanis két körrel a futam vége előtt megadta megát a motorja, miután még egy kétségbeesett előzési manővert megkísérelt a célegyenes végén.
A Red Bull tehát sima kettős győzelmet aratott az esőmentes Maláj Nagydíjon. Vettel és Webber mellé Rosberg állhatott fel harmadikként a dobogóra.
A negyedik helyen Kubica végzett Sutil előtt, akik egyedüliként szereztek pontokat a Renault-nak, illetve a Force Indiának, hiszen csapattársaik, Vitaly Petrov és Tonio Liuzzi egy-egy mechanikai probléma miatt idő előtt búcsúztak.
A pontszerzők sorát Massa, Button, Alguersuari, és Nico Hülkenberg zárta.
Az újoncok közül a Hispania örülhetett a legjobban, hiszen mindkét versenyzője befejezte a futamot, míg a Lotus és a Virgin csak egy-egy autójával látta meg a kockás zászlót.
A Sauber spanyolja, Pedro de la Rosa már a futam kezdete előtt kiesett, ugyanis a rajtrácsra igyekezve elfüstölt autója. Csapattársa, Kamui Kobayashi sem fejezte be a versenyt, egy technikai probléma miatt ő is kiesett.
A bajnokság hihetetlenül szoros, amit jelenleg Massa és a Ferrari vezet.