A forma-1-es csapatvezetők figyelmeztetnek, hogy nem szabad elkapkodni a gumiszabályok megváltoztatását, miután a hírek szerint a Michelin nagyobb átmérőjű gumikkal térhet vissza a királykategóriába.
A forma-1-es csapatvezetők figyelmeztetnek, hogy nem szabad elkapkodni a gumiszabályok megváltoztatását, miután a hírek szerint a Michelin nagyobb átmérőjű gumikkal térhet vissza a királykategóriába.
Ahogy arról a héten már beszámoltunk, a francia gumigyár komolyan fontolgatja visszatérését az F1-be, miután a konkurens, a Bridgestone jelenleg is érvényes beszállítói szerződése az év végén lejár a Formula One Managementtel.
Az Autosport értesülései szerint a Michelin azt tervezi, hogy a jelenlegi 13 colos gumikat 18 colosra cserélné, ami azt is jelenti, hogy teljesen át kellene tervezniük a csapatoknak az autókat, hiszen a kerékméret megnövelése a felfüggesztésre, az aerodinamikára, és a fékekre is kihatással van.
„Ha egyik pillanatról a másikra, feltennénk a 18 colos kerekeket a jelenlegi autókra, akkor túlkormányozottá válnának, és drasztikusan romlana a tapadásuk” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone fejlesztési igazgatója brit lapnak.
„A csapatoknak át kellene tervezniük a felfüggesztést, az aerodinamikát, és a féktárcsákat. Ez pedig sok pénz és munka lenne.”
A Lotus technikai vezetője, Mike Gascoyne szintén elmondta, hogy nagyon óvatosan kell bánni a szabálymódosításokkal, ugyanis a gumik méretének megváltoztatása komoly kihatással van az autókra.
„Egyesek azt mondják, hogy ne engedélyezzük a felfüggesztés megváltoztatását, csak tegyük fel a 18-as felniket az autókra, és ennek is van értelme. Azonban egyszer úgy is át kell alakítani az autót, és akkor jobb ezt minél előbb, már rögtön az elején megtenni” – magyarázta.
A szakember szerint azért is lenne ésszerűbb azonnal módosítani, hiszen a dupla diffúzor jövő évi betiltása miatt, a csapatoknak amúgy is át kell tervezniük autóikat, különösen azok hátulját, így egy kalap alatt letudnák a módosításokat, ami pénzben is jobb lenne.
Egyes források szerint a Michelin visszatérésével a gumiháború is visszatérne a Forma-1-be, ugyanis a franciák azt szeretnék, ha törölnék az egybeszállítós rendszert. Gascoyne azonban úgy gondolja, hogy ez nem feltétlenül jó ötlet.
„Úgy gondolom, hogy a gumiháború, ilyen kevés teszt mellett nagyon nehéz lenne” – mondta. „A gumiháború jó dolog, de csak akkor, ha a jó oldalon állsz, és az erősebb beszállító partnere vagy, mert ha nem, akkor vesztettél.”
„Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy a gumiháborúk még soha nem csökkentették a költségeket, sokkal inkább az egekbe szöktek a kiadások. Éppen ezért nem győzöm hangsúlyozni, hogy nagyon óvatosnak kell lennünk ezen a téren.”