A Ferrari vezetése komolyan aggódik a múlt heti futamon történt meghibásodások miatt, mikor Fernando Alonso motorja elfüstölt az utolsó körökben, és partnerüket, a Saubert is motorproblémák hátráltatták Malajziában.
A Ferrari vezetése komolyan aggódik a múlt heti futamon történt meghibásodások miatt, mikor Fernando Alonso motorja elfüstölt az utolsó körökben, és partnerüket, a Saubert is motorproblémák hátráltatták Malajziában.
Az olaszoknál nem ez volt az első eset, hogy gond volt az erőforrással, ugyanis a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon is ki kellett cserélni a motort mindkét autóban a futam előtt.
Stefano Domenicali, a csapat vezetője azonban bevallotta, hogy bár az F10 versenyképes volt az eddigi három versenyen, a megbízhatósági problémákra, illetve a stratégiai hibákra minél előbb megoldást kell találniuk, máskülönben elbúcsúzhatnak a bajnoki címtől.
„Versenyképesek és erősek vagyunk, de bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy a megbízhatóságunk is a helyén van” – mondta az olasz szakember. „Sajnos ezen a hétvége nem is sikerülhetett volna rosszabbul az eredményt tekintve, igazából két tényező miatt.”
„A megbízhatóság, ami sajnos nem volt elég jó. Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a rossz eredmény nagyban az időmérőn elkövetett hibánknak tudható be, hiszen ha a 19., és a 20. helyről rajtolsz, akkor az egyfajta csoda, hogy pontot szerzel.”
„A megbízhatósági probléma pedig aggodalomra ad okot, és mindent meg kell tennünk azért, hogy minél előbb megoldást találjunk erre.”
“Pontosan nem tudjuk, hogy mi okozta Fernando motorhibáját, és azt sem tudjuk, hogy a Saubernél mi volt a gond. Annyit azonban tudunk, hogy ezek a problémák különbözőek voltak.”
A Ferrari nagyon rosszul taktikázott az időmérő edzésen, és azt remélve, hogy javulni fognak a körülmények, nem küldte azonnal pályára pilótáit az első etapban. De az előrejelzés téves volt, és nem hogy enyhült volna, erősödött az eső, így a versenyzők már nem tudtak olyan időt autózni, amivel bejutottak volna a második körbe.
„Ami szombaton történt, az elfogadhatatlan, és megbeszéltük a csapaton belül” – mondta. „Nem kockáztathatunk, még ha a többi élcsapat is ezt tette. Ez egy olyan dolog, amiből tanulnunk kell a jövőre nézve.”
„Közben az autón is folyamatosan dolgoznunk kell, mert biztos vagyok abban, hogy a többiek sem tétlenkednek. A fejlesztés kulcsfontosságú lesz az idei évben. Egy igen versenyképes csomagunk van, de ez nem elég, bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy az új elemek, amiket pályára viszünk, megbízhatóak.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint kinek van a leggyorsabb autója a mezőnyben, a csapatfőnök így felelt: „Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha a pontokat nézzük, akkor mi vezetjük a bajnokságot, így nekünk kellene a leggyorsabb autónknak lennie.”
„Azonban ez nem teljesen igaz. Úgy gondolom, hogy ha az első három futam eredményét nézzük, akkor a Red Bull három pole pozíciót szerzett, és voltak néha megbízhatósági problémái. Szóval a Red Bull tűnik a legversenyképesebb autónak.”
„Azonban a McLarenről sem szabad megfeledkeznünk, ők is nagyon jónak tűnnek, szerintem ez a sorrend a mai napon” – tette hozzá Domenicali.