A Ferrari megerősítette, hogy nem szerel új erőforrást Fernando Alonso autójába a hétvégi Kínai Nagydíjra, miután a spanyol pilóta V8-as motorja tönkrement az elmúlt futamon Malajziában.
A Ferrari megerősítette, hogy nem szerel új erőforrást Fernando Alonso autójába a hétvégi Kínai Nagydíjra, miután a spanyol pilóta V8-as motorja tönkrement az elmúlt futamon Malajziában.
Az olaszok motorfelelőse, Luca Marmorini elmondta, hogy a kétszeres világbajnok azt az egységet fogja használni a hétvégén, amivel megnyerte a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat.
A Ferrarit az első három versenyen több motorprobléma is hátráltatta, Bahreinben mindkét autójában motort cserélt az időmérő után, ugyanis félő volt, hogy a túlmelegedtek egységek felmondják a szolgálatot.
Éppen emiatt két teljesen új motort szerelt autóiba a soron következő Ausztrál Nagydíjra, ahol nem is volt gond, nem úgy, mint Malajziában, ahol két körrel a futam vége előtt elfüstölt az egység Alonso autójában, sőt a Sauber Ferrari erőforrásai is megadták magukat.
A tavalyi évhez hasonlóan, idén is nyolc motor áll a versenyzők rendelkezésére a szezonban, és minden további egység beszerelése tíz helyes rajtbüntetést von maga után, így csínján kell bánni azokkal.
A Ferrari ezért is döntött úgy, hogy a bahreini versenyen használt egységeit visszaszereli autóiba, hiszen az előrejelzések szerint nem lesz olyan meleg Kínában, így nem kell attól tartaniuk, hogy túlmelegednek a motorok, ahogy az a szezonnyitón problémát okozott.
„A versenyzők nyolc motort használhatnak fel egy szezonban, és a stratégiánkat is ennek megfelelően alakítottuk ki” – mondta Marmorini a Ferrari hivatalos weboldalán.
„Elővigyázatosságból úgy döntöttünk, hogy nem használjuk a bahreini motorokat Ausztráliában, de azokat visszaszereljük autóinkba Kínában, mert úgy érezzük, azokkal a szezonnyitón történtek ellenére sem lesz gond.”
Marmorini azt is elmondta, hogy az elmúlt versenyen történt három motorhiba után alaposan kivizsgálták a helyzetet, és kiderült, hogy Alonso egységének meghibásodásához egy eddig soha nem tapasztalt strukturális probléma vezetett, ami kapcsolatba hozható azzal, hogy a spanyol pilótának a szokásostól eltérően kellett vezetnie a váltó korai meghibásodása miatt.
„Fernando motorja strukturálisan hibásodott meg Sepangban, egy olyan hiba lépett fel, amivel nem találkoztunk a téli időszak alatt” – folytatta a szakember.
„Úgy gondoljuk, hogy ennek köze van ahhoz, hogy a versenyzőnek szokatlan módon kellett használnia a motort a futam alatt, a váltó korai meghibásodása miatt.”
„Továbbá semmi kapcsolat nincs a Sauber csapatnál és a nálunk fellépett meghibásodás között, ugyanis partnerünknél nagy valószínűséggel egy elektronikus szenzor okozhatta a problémát.”
Marmorini azt is elmondta, hogy a történtek ellenére elégedettek lehetnek autójuk és motorjuk eddigi teljesítményével.
„Boldog vagyok, mert szerintem a Ferrari csomagja nagyon gyors, bár természetesen mindig lehetne gyorsabb” – mondta.
„A versenyteljesítményünkkel elégedettek lehetünk, mind az autó, mind a motor jól muzsikál, jóllehet utóbbin még keményen kell dolgoznunk, hogy még többet kihozhassunk belőle.”