A Ferrari tisztában van azzal, hogy még több leszorítóerőre van szüksége ahhoz, hogy harcba szállhasson a Red Bull Racinggel a szezon hátralévő részében, ezért a vezetőség újabb aerodinamikai fejlesztéseket sürget.
A Ferrari vezetősége tisztában van azzal, hogy még több leszorítóerőre van szüksége ahhoz, hogy harcba szállhasson a Red Bull Racinggel a szezon hátralévő részében, ezért újabb aerodinamikai fejlesztéseket sürget.
„A Red Bull tovább javított saját teljesítményén” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a hétvégi verseny után. „Láttuk szombaton, illetve pénteken, de ami a legrémisztőbb, a versenyen is Mark Webber kiváló teljesítménye révén.”
„Nem kell túlreagálnunk, de ez egy olyan dolog, amit nagyon óvatosan kell kezelnünk. A Red Bull tovább javított autói hatékonyságán, tehát nagyon jó munkát végzett.”
Az energiaital-gyárosok az eddigi öt versenyt kivétel nélkül az élről kezdhették meg, így az időmérő mérlegük hibátlan az idei évben, ami a riválisok szerint az RB6 fantasztikus aerodinamikai hatékonyságának tudható be.
A soron következő versenyhelyszíneken pedig nagyon fontos a jó leszorítóerő, így a Ferrari vezetése tisztában van azzal, hogy ezen a területen kell a leginkább javítania, ugyanis itt veszít a legtöbbet a Red Bullal szemben.
„Minden eddiginél keményebben kell dolgoznunk a gyárban, hogy az aerodinamikai oldalon még több leszorítóerőt találjunk, és hatékonyabbá tegyük az autót” – folytatta Domenicali.
„Ez az a terület, ahol mindenképpen előrelépést kell elérnünk, mert lesz még néhány olyan versenypálya, ahol ez döntő fontosságú lesz, és nem kockáztathatunk azzal, hogy nem elég hatékony az autónk.”
Annak ellenére, hogy a Red Bull eddig kivétel nélkül bezsebelte a pole pozíciókat, mindössze két győzelmet aratott, és csak a harmadik helyen, a Ferrari mögött áll a konstruktőrök versenyében, ami azt jelzi, hogy a megbízhatóság még fontosabb az idei évben.
Természetesen a csapat vezetése is tisztában van ezzel, és bár az elmúlt versenyen is akadtak technikai problémái, Christian Horner szerint nincs tragédia.
„Úgy gondolom, mikor a határokat feszegetjük, megesik az ilyen” – mondta a csapatfőnök, célozva ezzel Sebastian Vettel fékhibájára a spanyol futamon. „Azonban meg kell értenünk, mi történt pontosan ezen a versenyen, ahogy a McLarennek is ki kell vizsgálnia, mi okozta Lewis (Hamilton) kiesését.”
„Minden probléma ellenére, mindkét versenyzőnk felállhatott a dobogóra, és mindössze csak három ponttal szereztünk kevesebbet az elérhető maximumnál. Éppen ezért azt gondolom, hogy a csapat kiválóak reagálta le a fékproblémát.”