A Bridgestone Motorsport fejlesztési vezetője, Hirohide Hamashima úgy gondolja, hogy a csapatoknak minimum kétszer kell kiállniuk a boxba új gumikért a Kanadai Nagydíjon, miután a pénteki edzéseken a vártnál sokkal jobban koptak az abroncsok.
A Bridgestone Motorsport fejlesztési vezetője, Hirohide Hamashima úgy gondolja, hogy a csapatoknak minimum kétszer kell kiállniuk a boxba új gumikért a Kanadai Nagydíjon, miután a pénteki edzéseken a vártnál sokkal jobban koptak az abroncsok.
A versenyzők szinte kivétel nélkül a gumik hihetetlen gyors kopására panaszkodtak a pénteki szabadedzéseken, ami részben a vártnál hűvösebb időjárásnak, és az újraaszfaltozott részeknek tudható be.
Bár a résztvevők úgy gondoljál, hogy amint egyre több gumi kerül fel a burkolatra, egyre jobb lesz a pálya tapadása, és vasárnap már minden rendben lesz ezen a téren, Hamashima már nem olyan biztos ebben.
A japán szakember szerint a lágyabb keverékek néhány kör alatt akár 6-8 tizedmásodpercet is veszíthetnek teljesítményükből, és a keményebb abroncsok sem bírják 25 körnél tovább, így szinte biztosra vehető, hogy egy kiállás nem lesz elég a versenyen.
„A jelenlegi adatok alapján azt mondhatom, hogy minimum két kiállásra lesz szükség” – magyarázta. „Az élcsapatok talán az időmérő első két etapjában a szuper lágy keveréket fogják használni, míg az utolsó etapban visszatérnek a keményebb keverékekhez, hogy azokon kezdhessék meg a versenyt.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint lesz-e olyan csapat, amely megkockáztatja az egy kiállást, Hamashima a következőket mondta: „Jelenleg ez lehetetlen. Még a nagyon lassú versenyzők számára is hihetetlenül nehéz lenne.”