Lewis Hamilton zsinórban második futamgyőzelmét aratta az idei évben, miután az első helyen futott célba Montrealban, ahol Button második helyével a McLaren egy újabb kettős győzelmet könyvelhetett el.
A McLaren Mercedes zsinórban második kettős győzelmét ünnepelhette, miután Lewis Hamilton és Jenson Button az első két helyen futott célba a Kanadai Nagydíjon, ahol egyértelműen a gumik, illetve azok kopása játszotta a főszerepet.
Fernando Alonso a harmadik helyre hozta be a Ferrarit, ám a spanyol versenyző nem lehetett túl boldog, mert akár meg is nyerhette volna a futamot, ugyanis mindkét McLaren úgy tudott elé kerülni, hogy egy-egy lekörözendő pilóta feltartotta és megzavarta.
A Red Bull Racing versenyzői csak a negyedik, illetve az ötödik helyen végeztek. Sebastian Vettel szinte végig az autójára panaszkodott, míg Mark Webber ugyan sokáig vezetett, ám azzal, hogy csak az utolsó etapjára tetette fel autójára a lágyabb keverékeket, csúnyán visszacsúszott a mezőnyben.
A vártnál melegebb időjárás fogadta a mezőnyt a szezon nyolcadik állomásának helyet adó Montrealban, így már a rajtot megelőző pillanatokban sejteni lehetett, hogy a gumik játszák majd a főszerepet, ami így is lett.
A pole pozícióból induló Hamilton remekül kapta el a rajtot, így első helye egy percig sem volt veszélyben. Vettel másodikként vette be a célegyenest követő kanyart, miután lezárta az utat Alonso előtt, aki egyébként jobban lőtt ki nála.
Az első hármas mögött azonban igen nagy volt a küzdelem, Button, Felipe Massa és Vitantonio Liuzzi szinte teljesen egymás mellett volt az első kanyarkombinációban, aminek nem is lett jó vége.
A Force India olasz és a Ferrari brazil pilótája összeakadt egymással, így hirtelen mindketten a mezőny végén találtak magukat, pedig előkelő pozíciókból vághattak neki a 70 körös megmérettetésnek.
Ahogy arra számítani is lehetett, a szuper lágy gumik nagyon hamar elfogytak. Webber ennek köszönhetően simán elment Button mellett, mellyel már a negyedik helyen tanyázott.
Ezután pedig nem lehetett csodálkozni azon, hogy a hetedik körben már megkezdték a kerékcseréket a lágyabb gumikon kezdők.
Hamilton a nyolcadik körben, Alonsóval egyszerre állt ki szerelői közé, ám a Ferrari jobban dolgozott, így a spanyol pilóta meg tudta előzni ellenfelét, akivel fej-fej mellett haladt a boxutcában, de a belső ív neki kedvezett.
A Red Bull versenyzői ezzel átvette a vezetést, ám egyre lassabb időket futottak, az ellenfelek a friss keményebb keverékű abroncsokon rohamléptekben közeledtek, így az energiaital-gyárosok kénytelenek voltak a 13., 14. körben kiállni új abroncsokért.
Vettel a lágyabb, Webber viszont a keményebb keverékeken maradt, ám visszacsúsztak Alonso és Hamilton mögé, sőt az élmezőnyből elsőként friss gumikért kiálló Button is átugrotta őket.
Michael Schumacher is kiváló tempót diktált, és volt egy pont, mikor a harmadik helyen állt, azonban kis híján összeütközött Robert Kubicával, miután visszatért első kiállása után a pályára, és valószínűleg megsérült az egyik abroncsa, ami miatt ismét ki kellett állnia.
Miután az élmezőny lecserélte a kerekeket, Sebastien Buemi átvette a vezetést, ám nem tudta sokáig tartani vezető pozícióját, hiszen Alonso és Hamilton azonnal megérkezett mögé. A két világbajnok pedig helyet cserélt egymással a célegyenesre ráfordító sikán előtt, miután a Toro Rosso svájcija egy kicsit bekavart, miközben görcsösen védte pozícióját.
Miután az élmezőny kiállt az utolsó szett keményebb keverékű gumikért, Webber átvette a vezetést, azonban neki még ki kellett állnia a végén a szuper lágy abroncsokért.
Bár a Red Bull ausztrálja tartotta vezető pozícióját, egyre fogytak a gumik az autóján, és húsz körrel a vége előtt Hamilton el is ment mellette, mellyel átvette a vezetést, miközben Webber teljesítette utolsó kiállását, és csapattársa mögé, az ötödik helyre érkezett vissza.
Hamilton az élen tartotta vezető pozícióját, miközben Button megelőzte Alonsót, és felugrott a második helyre 15 körrel a verseny vége előtt. A Ferrari pilótájával immáron másodszor babrált ki egy lekörözendő versenyző.
Korábban nagy valószínűséggel azért nem tudott elmenni Hamilton mellett a második kiállások után, mert az egyik Lotus hátráltatta, most pedig az egyik HRT miatt tudta őt megelőzni Button, mellyel egy nagyon értékes pozíciót veszített.
Button ugyan megpróbált felzárkózni csapattársára, ám Hamilton szépen tartotta előnyét, így zsinórban második versenyét is megnyerte az idei évben, mellyel a McLaren idei harmadik kettős győzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a bajnokságban.
Alonso behozta a Ferrarit a harmadik helyre, mellyel életben tartotta az olaszok reményeit. A Red Bull duója a negyedik, illetve az ötödik helyre jött be, tehát az energiaital-gyárosok trükkös gumistratégiája nem jött be.
Rosberg a hatodikként érkezett célba, akit a végén még megpróbált befogni Kubica, de már nem volt elég ideje ahhoz, hogy behozza lemaradását, pedig a végén sorra futotta meg a verseny legjobb köreit.
Az utolsó két pontszerzők sorát pedig Buemi, Liuzzi, és Adrian Sutil zárta. Liuzzi egy óriási futamot teljesített, hiszen először az első körben történt ütközése után került az utolsó helyre, majd ütközött Kubicával, ami miatt jobb hátsó defektet kapott, és így kellett megtennie egy teljes kört.
A Force India olasz versenyzője az utolsó körben előzte meg a gumik gyenge tapadása miatt egyre jobban szenvedő Schumachert, akivel hihetetlen kemény csatát vívott több körön keresztül.