Fernando Alonso az elmúlt héten két napot töltött a Ferrari maranellói főhadiszállásán, és pénteken pályára vitte az új, teljesen átdolgozott F10-es modellt Fioranóban.
Fernando Alonso az elmúlt héten két napot töltött a Ferrari maranellói főhadiszállásán, ahol csütörtökön a szimulátorban készült hazai versenyére, a hétvégén megrendezésre kerülő Európa Nagydíjra, míg pénteken pályára vitte az új, átdolgozott F10-es modellt.
A szezonközi teszttilalom miatt a csapatoknak korlátozott lehetőségei vannak arra, hogy kipróbáljanak néhány újítást a pályán. Erre biztosít lehetőséget a reklámfilm forgatás, ahol – bizonyos megszorítások mellett – pályára vihetik versenygépeiket.
Ezt használta ki a Ferrari is. Az olasz alakulat egy reklámfilmet forgatott spanyol pilótájával, akinek így lehetősége nyílt arra, hogy kipróbálja csapata teljesen átalakított versenygépét, amit már a hétvégi versenyen élesben is bevet Valenciában.
Ahogy azt a fenti fotón is látni lehet, az F10 hátulja teljesen átalakult, a kipufogó kivezetése eltűnt az oldaldoboz tetejéről, és a Red Bull megoldásához hasonlóan, a hátsó felfüggesztés alatt kapott helyet, ami az aerodinamika és a duffúzor hatékonyságát hivatott szolgálni.
A Ferrari vezetése korábban már elmondta, hogy egy átfogó javítócsomaggal készülnek a hétvégi Európa Nagydíjra, amely az F10 hátsó részét érinti leginkább, és amitől komoly előrelépést remélnek.
A zárt ajtók mögött megrendezett „tesztre” egyébként az olaszországi Fioranóban került sor péntek délelőtt.
A promóciós eseményeken egyébként a csapatok a Bridgestone ultra kemény gumikeverékeit használhatják, naponta maximum 100 km-t teljesíthetnek, és nincs lehetőségük összehasonlítani a gumikat, illetve próbálgatni a beállításokat.