Jönnek a mozgatható hátsó szárnyak az F1-ben - F1VILÁG.HU

Jönnek a mozgatható hátsó szárnyak az F1-ben

HIRDETÉS

A várakozásoknak megfelelően, a jövő évtől felváltja az állítható első szárnyat és az idén megjelenő F-csatornát a mozgatható hátsó szárnyelem, aminek segítségével a követő versenyző könnyebben előzési pozícióba kerülhet, legalábbis ez a terv.


A várakozásoknak megfelelően, a jövő évtől felváltja az állítható első szárnyat és az idén megjelenő F-csatornát a mozgatható hátsó szárnyelem, aminek segítségével a követő versenyző könnyebben előzési pozícióba kerülhet, legalábbis ez a terv.

A mozgatható hátsó szernyelem viszont csak akkor aktiválható, ha már lement az első két kör, illetve a követő autó már egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest.

„2011-től a mozgatható hátsó szárnyat bármikor aktiválhatja a versenyző a rajtot megelőzően, illetve az első két kör után a versenyen, de csak annak érdekében, hogy növelje az előzés lehetőségét” – állt az FIA mai közleményében.

„A versenyző csak abban az esetben aktiválhatja a mozgatható karosszéria elemet a futamon, ha arra jelzést kap az elektronikán keresztül. Erre pedig csak akkor kerül sor, ha a versenyző kevesebb, mint egy másodperccel van az előtte haladó mögött a pálya előre meghatározott pontjain.”

Az FIA továbbá megerősítette, hogy az előzések elősegítése, és a rendszer hatékonyabb működése érdekében akár versenyről versenyre változhat, hogy milyen közelségben kell lennie a követő autónak az előtte haladóhoz a mozgatható karosszéria elem aktiválásához.

Miután a csapatok már megegyeztek abban, hogy a jövő évtől jegelik az F-csatornát, az FIA hivatalosan is megerősítette annak betiltását.

„Az állítható hátsó szárnyhoz tartozó elemek kivételével, az olyan rendszerek, berendezések, és eljárások, melyek a versenyzők mozgásával aktiválhatók, vagyis azzal változtatják meg a versenygép aerodinamikai karakterisztikáját, tiltólistára kerülnek 2011-től” – mondja ki az újonnan bevezetett szabály.

Az FIA azt is jóváhagyta, hogy az ideinél 20kg-mal nehezebbnek kell lenniük az autóknak, azaz 640kg lesz a minimum súlyhatár, mellyel már a hibrid rendszer (KERS) jövő évi visszatérésére készülnek a csapatok, ami többletsúlyt jelent majd.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Jönnek a mozgatható hátsó szárnyak az F1-ben
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!