A Ferrari mellett a Renault és a Mercedes GP is pályára viszi a Red Bull által már a bajnokság eleje óta eredményesen használt különleges kipufogó-rendszert, ami a diffúzor hatékonyabbé tételével nagyobb leszorítóerőt biztosít az autó hátulján.
A Ferrari mellett a Renault és a Mercedes GP is pályára viszi a Red Bull által már a bajnokság eleje óta eredményesen használt különleges kipufogó-rendszert, ami a diffúzor hatékonyabbé tételével nagyobb leszorítóerőt biztosít az autó hátulján.
Az energiaital-gyárosok fejlesztették ki elsőként a trükkös rendszert, amit már a szezonnyitó óta eredményesen használnak.
Bár a riválisok először nem tulajdonítottak annak különösebb jelentőséget, idővel rájöttek arra, hogy a hátsó felfüggesztés alatt kivezetett kipufogónak igenis köze van ahhoz, hogy ennyire jól szerepel az RB6, főleg a gyors kanyarokban.
A Ferrari már a múlt héten, egy filmforgatás keretén belül pályára vitte az új rendszert az olaszországi Fioranóban, ahol Fernando Alonso a többi újítás mellett azt is letesztelhette, azonban az Autosport úgy tudja, hogy még legalább két csapat elkészült a másolattal.
A brit szaklap értesülései szerint a Renault és a Mercedes GP már ezen a hétvégén pályára viszi az új rendszert Valenciában, jóllehet utóbbi nagy valószínűséggel csak a pénteki edzéseken fogja kipróbálni azt, az éles bevetésre még egy futamot vár.
Pontosan úgy, ahogy a McLaren és a Williams is, hiszen az említett két csapat megerősítette, hogy a júliusi Brit Nagydíjon mutatja be saját fejlesztését, amitől mindenképpen komoly előrelépést remél.
A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe szerint csak a kipufogó-rendszer néhány tizedet hozhat a konyhára egyetlen körön belül.