Sebastian Vettel kiváló teljesítményt nyújtva, megnyerte idei második versenyét. A Red Bull pilótáját a McLaren duója követte, Hamilton és Button sorrendben, de többeket vizsgálnak, így a végső eredményre még várni kell.
Sebastian Vettel véget vetett pechszériájának, és magabiztos vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott az Európa Nagydíjon, ahol csapattársa, Mark Webber a csodával határos módon, sértetlenül szállt ki autójából, miután egy horrorisztikus balesetet szenvedett.
Lewis Hamilton szerezte meg a második helyet, pedig egy áthajtásos büntetést kapott, amiért megelőzte a Webber balesete miatt a pályára beküldött biztonsági autót.
A dobogó legalacsonyabb fokára pedig a McLaren másik versenyzője, Jenson Button állhatott fel, miután Kamui Kobayashi négy körrel a vége előtt kiállt első és egyetlen kerékcseréjére, mellyel átadta a brit pilótának a harmadik helyet.
A Ferrari versenyét teljesen elrontotta a biztonsági autó, Fernando Alonso csak a kilencedik, míg csapattársa, Felipe Massa a tizennegyedik helyen végzett, ám számos pilóta vizsgálat alatt áll, így a végső, hivatalos eredményre még egy kicsit várni kell.
Az első tízből Vettel, Hamilton, Kobyashi és Alonso kivételével mindenkit vizsgálnak, mert állítólag túl gyorsan hajtottak a pályán, mikor beküldték a biztonsági autót.
Ha bűnösnek találják őket, időbüntetés lehet a „jutalmuk”.
A versenyzőket meleg, napos idő fogadta a szezon kilencedik állomásának helyet adó Európa Nagydíjon, ahol egy mozgalmas futamot láthattunk, melynek végeredményére még egy kicsit várnunk kell a vizsgálatok miatt.
A pole pozícióból induló Vettel kiválóan kapta el a rajtot, ám így is alig tudta maga mögött tartani Hamiltont, aki a harmadik helyről kilőtt, és simán elment Webber mellett, sőt az első pozícióért is harcban volt az első kanyarokban.
A Red Bull német versenyzője azonban szépen védte pozícióját, és megtartotta vezető helyét, míg Hamilton kénytelen volt beállni mögé a második helyre.
A rajt legnagyobb vesztese egyértelműen a második pozícióból induló Webber volt, aki mellett nem csak Hamilton, de a két Ferrari is elment a célegyenes végén, sőt a következő kanyarokban olyan rosszul helyezkedett, hogy egészen a kilencedik helyig csúszott vissza.
A Red Bull ausztrálja a Williamsek mögött rengeteg időt veszített, így csapata a nyolcadik körben úgy döntött, kihozza a forgalomból, feltette neki a keményebb keverékű gumikat, hogy tiszta pályán tovább folytathassa a felzárkózást.
Webber szemmel láthatóan hihetetlenül keményen hajtott, és pillanatok alatt befogta Heikki Kovalainent, akivel nem értették meg egymást, aminek az lett az eredménye, hogy csúnyán összeütköztek.
A Red Bull szó szerint átszaltózott a Lotus felett, miután hátulról hatalmas sebességgel telibe találta. Webber autója még a felső reklámtáblát is eltalálta, fejjel lefelé érkezett meg az aszfaltra, ám a bukókeret szerencsére jól működött, és az autó is visszafordult.
Az ausztrál pilóta szerencsére saját lábán hagyta el a helyszínt, miután hatalmas sebességgel becsapódott a gumifalba. A biztonsági autót természetesen azonnal beküldték, hogy megfogja a mezőnyt, és a törmeléket eltakaríthassák a pályáról.
Ahogy arra számítani is lehetett, a mezőny többsége azonnal kiállt a boxba új gumikért, hogy a lehető legkevesebb időt veszítse.
A kiállások legnagyobb vesztese Schumacher volt, aki egy kis ideig a harmadik helyen is volt, ám csapata úgy döntött, kihívja, és felteszi autójára a lágyabb keverékű gumikat, hiszen a többiekkel ellentétben, ő a keményebbeken kezdte meg a versenyt.
A Mercedes azonban elszámolta magát, ugyanis a hétszeres világbajnok piros jelzést kapott a boxutca kijáratánál, így visszacsúszott a tizenkilencedik helyre. Egy körrel később ismét kiállt a szerelőihez, akik visszatették neki a keményebb keverékeket, hogy azokkal már teljesíteni tudja a teljes távot, de ezzel az utolsó pozícióba csúszott vissza.
A Ferrarik is veszítettek, ugyanis egy körrel később álltak csak ki a boxba, mint a többiek, így Alonso a kilencedik, Massa pedig a tizenötödik helyen találta magát, pedig a rajt után ott voltak a harmadik és a negyedik helyen.
Egy ötkörös közjáték után a biztonsági autó elengedte a mezőnyt. Vettel megtartotta vezető pozícióját, bár a célegyenesre ráfordító kanyar előtt csúnyán elfékezte magát, de Hamilton nem tudott elmenni mellette új első szárnyával, amit lecserélt csapata a kiállás alkalmával, miután az megsérült még a rajt utáni pillanatokban, mikor összekoccant Vettellel.
Vettel és Hamilton könnyedén húzott el az őket követő Kamui Kobayashitól, aki a többiekkel ellentétben nem állt ki a boxba a biztonsági autós fázisban.
Időközben Hamiltont egy áthajtásos büntetéssel sújtotta a sportfelügyelőség, amiért elment a biztonsági autó mellett, mikor az éppen hajtott ki a pályára, hogy megfogja a mezőnyt. A McLaren brit versenyzője ezzel egy extra kört nyert, így tudott visszatérni a második pozícióba első kiállását követően.
Hamilton viszont büntetése után sem veszített pozíciót, ugyan 15 másodpercre nőtt a hátránya Vettellel szemben, ám Kobayashi elé érkezett vissza, amit egyébként Alonso nehezményezett is a csapatrádión, és sportszerűtlennek titulálta az egész helyzetet, hiszen ha ő is elmegy a biztonsági autó mellett, még az esetleges büntetéssel is jobban járt volna.
Alig, hogy a spanyol felháborodásának adott hangot, a sportfelügyelők bejelentették, hogy kilenc pilótát is vizsgálni fognak a futam után a biztonsági autós fázisban történt esetleges szabálytalanságok (gyorshajtás) miatt.
Az élen már nem változott a sorrend, Hamilton ugyan közelebb került Vettelhez, de a német versenyző szintén rákapcsolt, így első helye egy pillanatig sem volt veszélyben.
Kobayashi a végsőkig kivárt, és csak négy körrel a futam vége előtt állt ki első és egyetlen kerékcseréjére, mellyel a harmadikról visszacsúszott a kilencedik pozícióba, ám nem nyugodott, és a friss szuprelágy gumikon azonnal támadást intézett Alonso ellen.
A Ferrari spanyolja ugyan mindent megtett, azonban Kobayashi könnyedén el tudott menni mellette, ahogy Sebastien Buemit is megelőzte az utolsó kör utolsó kanyarjában, mellyel felugrott a hetedik helyre.
Közben Nico Hülkenberg kiállásra kényszerült, miután motorja teljesen elégette a hátsó karosszériát, így pontszerző helyről kellett búcsúznia.
Azzal, hogy Kobayaski kiállt előle, Button felállhatott a dobogóra, ám sem ő, sem a mögötte befutó Rubens Barrichello, Robert Kubica, és Adrian Sutil nem lehet felszabadult, hiszen mindnyájukat vizsgálják a sportfelügyelők.
Alonso végül a kilencedik helyen hozta be a Ferrarit, ám amennyiben az előtte haladók időbüntetést kapnak, akkor a spanyol pilóta felugorhat a negyedik pozícióba, Kobayashi mögé, aki dobogós lehet.