A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe bevallotta, hogy csapata továbbra sem érti, hogy miként működik két riválisa, a Red Bull Racing és a Ferrari trükkös első szárnya, amit minél előbb le kell másolniuk a sikeresség érdekében.
A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe bevallotta, hogy csapata továbbra sem érti, hogy miként működik két riválisa, a Red Bull Racing és a Ferrari trükkös első szárnya, amit minél előbb le kell másolniuk a sikeresség érdekében.
A rivális csapatok még a múlt hétvégi Német Nagydíj szombati időmérője után kérdőjelezték meg az amúgy befoghatatlannak tűnő Red Bull és Ferrari versenygépeinek szabályosságát, ugyanis felmerült a gyanú, hogy az említett két csapat trükközik az első szárnnyal.
Megjelentek olyan pályaszéli, nagyfelbontású fotók, amiken az látszott, hogy a Ferrari és a Red Bull utóinak első szárnya nagy sebességeknél jóval (sokak szerint legalább 25mm-rel) közelebb van a burkolathoz, mint a többieké, ami extra leszorítóerőt generál a gyorsabb kanyarokban.
A két élcsapat azzal magyarázta mindezt, hogy a fotók más szögből készültek, és egyébként sem lehet tudni, hogy ki mennyi üzemanyaggal, illetve milyen felfüggesztés beállításokkal futott a fotók készítésének pillanatában.
Az FIA el is fogadta a magyarázatot, és a versenyt követő gépátadáson elvégzett vizsgálataik alapján teljesen szabályosnak minősítette az RB6, illetve az F10 fedőnevű modelleket, így az ellenfelek kemény feladat előtt állnak, mert minél előbb le kell másolniuk a trükkös szárnyat.
A McLaren már jelezte is, hogy óvás helyett nekifekszik a témának, ám Lowe bevallotta, hogy egyelőre nem tudják, miként működik a szóban forgó elem, és csak a sötétben tapogatóznak.
„Rengeteg fotót láttam róla” – mondta a szakember. „Azt gondoljuk, és ezzel nem vagyunk egyedül, hogy a két autó – Ferrari és Red Bull – első szárnya sokkal lejjebb helyezkedik el, mint amit mi elő tudunk idézni.”
„Ez egy jelenség, aminek szemtanúi vagyunk. Talán teljesen szabályos, talán nem. Egyelőre nem értjük a működését, és ezen dolgozunk.”
A McLaren mérnökei azonban biztosak abban, hogy a szárny alacsonyabb helyzetét nem magyarázhatja az autók különböző beállítása, valami teljesen más lehet a háttérben.
„Ezt nem lehet megmagyarázni szimplán az üzemanyag mennyiségével, a guminyomással, vagy a nagysebességű beállításokkal. Ezek a dolgok ugyanis jóval kisebb mértékben befolyásolják a szárny állását, mint amit a fotókon láttunk” – magyarázta Lowe.
„Jelenleg nagyon keményend dolgozunk azon, hogy megértsük a működését.”