A McLaren és a Mercedes GP vezetése arra kéri az FIA-t, hogy foglaljon állást a flexibilis első szárnyak ügyében, hogy ők is elkezdhessék fejleszteni saját okos elemeiket.
A McLaren és a Mercedes GP vezetése ugyan jelezte, hogy nem szándékozik óvást benyújtani a Red Bull és a Ferrari ellen, de arra kéri az FIA-t, hogy foglaljon állást a flexibilis első szárnyak ügyében, hogy ők is elkezdhessék fejleszteni saját okos elemeiket.
Bár egyes források szerint az energiaital-gyárosok már az év eleje óta használják, a riválisok csak az elmúlt versenynek helyet adó Német Nagydíjon vették észre, hogy mind a Red Bull, mind pedig a Ferrari első szárnya meghajlik nagyobb sebességek mellett, így jóval közelebb kerül a burkolathoz, ami extra leszorítóerőt generál az autó elején a gyors kanyarokban.
A Magyar Nagydíj szombati időmérőjének közvetítése alatt többször is közeli képeket mutattak az említett két csapat autójának első szárnyáról, amik jól láthatóan sokkal lejjebb helyezkedtek el, és közelebb voltak a burkolathoz, mint a többi autón lévő elem.
Bár az FIA mindent rendben talált az RB6 és az F10 designjával, a riválisok továbbra is értetlenül állnak a látottak előtt, ezért arra kérik a szövetséget, hogy tisztázza a flexibilis szárnyakra vonatkozó szabályokat, hogy megtudják, miként lehet szabályos egy olyan elem, ami szemmel láthatóan is meghajlik nagy sebességek mellett.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy az egész merevség terület nagyon bonyolult, és a tesztek úgy vannak kitalálva, hogy biztosítsák, hogy mindannyian ugyanolyan feltételek mellett versenyezhetünk” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn az Autosportnak.
„Úgy gondolom, hogy a videofelvételek és az állóképek tanúsága szerint a Red Bull mindenki felett áll ez ügyben, de a Ferrarinak is sikerült részben elérnie, hogy közelebb legyen az első szárnya a talajhoz, mint a miénk, vagy a McLarené.”
„Most azt kérjük, még mielőtt beleássuk magunkat a dologba, és rengeteg pénzt, energiát fordítunk rá, hogy garanciát kapjunk arra Charlietól (Whiting, az FIA versenyigazgatója), hogy nem fogja megváltoztatni a szabályokat, mikor mi is kijövünk egy ilyen megoldással.”
„Mindössze azt akarjuk megtudni, hogy Charlie elégedett-e a (hajlékony) szárnyakkal, és nem fogja-e megváltoztatni a szabályokat, ha mi is elkezdjük azokat használni, mert ha ez így lesz, akkor rengeteg pénzt és energiát dobunk ki az ablakon.”
Egy másodpercet is hozhat a flexi-szárny
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is tudni szeretné, hogy mi folyik a háttérben, mert ha valóban szabályosak a flexi-szárnyak, akkor nekik is elő kell jönniük egy ilyen megoldással, ugyanis az elmondása szerint akár egy másodpercet is hozhat körönként.
„Nyilvánvaló, hogy egyetlen szárny sem lehet teljesen merev, de vannak határok, ami még elnézhető. Egyelőre csak a sötétben tapogatózunk, és nem tudjuk, hogy miként érik el ezt, azonban nagyon kíváncsi lennék a magyarázatra” – mondta a szakember.
„Úgy gondolom, hogy az FIA-nak mélyebbre hatóan ki kellene vizsgálnia az ügyet, hogy mi elfogadott és mi nem, mert ha rendben vannak a szárnyak, akkor nekünk is lejjebb kell vinnünk azokat.”
„Ugyanis minden egyes milliméter komoly leszorítóerő pluszt eredményez az autó elején, sőt még a hátulján is. Éppen ezért 25-30mm, amiről most beszélünk, akár egy teljes másodperc javulást is eredményezhet körönként, szóval igen jelentős.”
A csapatfőnök szintén elmondta, hogy most az FIA állásfoglalására várnak.
„Amint megkapjuk a szabályok tisztázásáról szóló dokumentumokat, tudni fogjuk, hogy mi engedélyezett és mi nem. Bízom abban, hogy a szárny véglapjainak meghajlása nem lesz engedélyezett, és azok nem érhetik a jövőben a burkolatot, ahogy azt most egyes versenygépeknél láthatjuk.”
A Red Bull és a Ferrari vezetése közben természetesen tagadja, hogy bármi szabályelleneset művelne, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy autóik átmentek az FIA által előírt összes teszten.