A Renault F1 elnöke, Gerard Lopez elmondta, hogy komolyan át kell gondolniuk, milyen versenyzői felállással vágnak neki a következő idénynek, jóllehet a hét egyik legnagyobb szenzációja az volt, hogy kiderült, Kimi Raikkönen menedzsmentje megkereste őket.
A Renault F1 elnöke, Gerard Lopez elmondta, hogy komolyan át kell gondolniuk, milyen versenyzői felállással vágnak neki a következő idénynek, jóllehet a hét egyik legnagyobb szenzációja az volt, hogy kiderült, Kimi Raikkönen menedzsmentje megkereste őket.
Bár az egykori világbajnok leszerződtetése növelné csapata esélyeit a vb-cím megszerzésére a jövő évben, Lopez elmondta, hogy a Renault tisztában van azzal, hogy milyen vonzatai vannak egy ilyen kaliberű versenyző leigazolásának.
Az üzletember az Autosport-nak adott interjújában elmondta, hogy a Renault-nak mérlegelnie kell, és meg kell vizsgálnia, hogy anyagilag mi éri meg neki jobban: egy olyan versenyzőt alkalmazni, mint Vitaly Petrov, aki komoly orosz szponzorokat hozhat magával, vagy fizetni egy Raikkönenhez hasonló, tehetséges sztárversenyzőnek.
„Vicces a helyzet, mert az emberek azt gondolják, hogy most jól megy a csapatnak, és azonnal változtatni fogunk versenyzői felállásunkon” – mondta Lopez.
„Van egy bizonyos raliversenyző, aki korábban nem érdeklődött a Forma-1 iránt, aztán most kapcsolatba lépett velünk, hogy vissza szeretne térni az F1-be, furcsa módon velünk, de egyelőre még semmi sem biztos.”
A Renault F1 többségi tulajdonosa azt is elmondta, hogy nincsenek könnyű helyzetben, mert az anyagiakat is meg kell vizsgálniuk, még mielőtt döntenének második versenyzőjükről, ugyanis meg kell találniuk a megfelelő szponzorokat ahhoz, hogy már jövőre harcba szállhassanak a bajnoki címért.
„Ahogy azt már korábban elmondtam, egyfajta eszközként használjuk a Forma-1-et, és igen keményen kell nyomnunk, hogy a csapat sikerre vigye, mert ezt a programot használjuk ahhoz, hogy üzletet tudjunk kötni” – magyarázta.
„Az emberek pedig győztes csapatokkal akarnak üzletelni. Szóval amellett, hogy a csapat újra vissza szeretne térni győztes formájához, számunkra ott van az üzleti lehetőség is. Ez pedig most még fontosabbá vált, hogy sikerült új alapokra helyezni a csapatot, sikerült találnunk szponzorokat, és mindent megteszünk azért, hogy eredményesek legyünk.”
„Úgy gondolom, hogy ez még fontosabb 2011-re, mint volt 2010-re. 2010-ben az volt a fő feladatunk, hogy újraépítsük a csapatot. 2011-ben viszont már elkezdhetünk fókuszálni az üzletre.”
Bár bevallotta, hogy leigazolásában komoly szerepet játszottak a jól fizető orosz szponzorok, Lopez cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint csak a pénz miatt van a csapatnál Petrov.
„Vitaly nem fizetős versenyző, azonban való igaz, hogy azok a szponzorok, melyeket hozott, vagy jöttek, amilyen a Lada is, kiváló szponzorok. Azonban Vitaly nem fizetős versenyző, ahogy azt sokan állítják” – magyarázta az üzletember.
„Arról nem is beszélve, hogy egy kiváló versenyző. Vitaly a második helyen végzett a tavalyi bajnokságban a GP2-ben, és könnyedén meg is nyerhette volna a címet, ha nincs az a hat technikai hibája.”
„Mindennek tetejében egy olyan versenyzőről beszélünk, aki mögött 250 millió orosz nyelvű ember áll, és bízik benne, szóval butaság lenne azt mondani, hogy nincs mögötte üzlet. Azonban egy nagyon fontos részét képezi a csapatunknak, éppolyan fontos, mint amilyen Robert Kubica.”