Kiss Pál Tamás, a HELL Racing Team ifjú tehetsége a Brit Forma Renault sorozat utolsó előtti, silverstone-i versenyhétvégéjén az első futamban elért hatodik helye után a második versenyen kiesett, így összetettben visszaesett a harmadik helyre.
Kiss Pál Tamás, a HELL Racing Team ifjú tehetsége a Brit Forma Renault sorozat utolsó előtti, silverstone-i versenyhétvégéjén az első futamban elért hatodik helye után a második versenyen kiesett, így összetettben visszaesett a harmadik helyre.
Az esély azonban még mindig megvan a bajnoki cím megszerzésére, ugyanis a pilóták eldobhatják két legrosszabb eredményüket, és az összetett első három helyezettje között húsz pont különbség sincs.
Technikai okok miatt nem tudta megtartani a Brit Forma Renault sorozat összetett pontversenyében a vezető helyét Kiss Pál Tamás.
A HELL Racing Team fiatal versenyzőjének műszaki okok miatt nem sikerült az időmérője, ráadásul a második futam első körében ütközött és kiesett.
Azonban még így is bőven van esélye Tamásnak a bajnoki cím megszerzésére, hiszen a szabályok szerint a két legrosszabb eredményt törlik a versenyzők pontszámából.
Mi történt az időmérőn, hisz a szabadedzéseken még minden simán ment…
Kiss Pál Tamás: Ilyen balszerencsém talán egész pályafutásom alatt nem volt. A pénteki két szabadedzésen az első három között végeztem, így nagyon bizakodóan vártam a kvalifikációs tréninget. Ráadásul most csak egy időmérő volt, ám legnagyobb döbbenetemre csak a 12. helyet sikerült megszereznem. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ez velem történt, és amikor a csapattal kielemeztük, vajon mi okozta a lemaradásomat, kiderült, hogy az egyenesekben hét tizeddel voltam lassabb, mint a többiek. A motor nem úgy működött az autóban, ahogy vártuk.
Amennyiben nem lett volna motorhibád, hányadik helyről rajtolhattál volna?
Kiss Pál Tamás: Ha ugyanúgy ment volna az autóm, mint a pénteki szabadedzéseken, akkor a második sorból kezdhettem volna meg a versenyeket. Legfeljebb az vigasztalt egy kicsit, hogy nem vezetői hiba okozta a visszaesést. Ráadásul a két legnagyobb vetélytársam, Williamson és Blomqvist rajtolhatott az élről.
A csapattársaid is hasonló problémákkal küzdöttek?
Kiss Pál Tamás: Nem, csak én voltam ilyen peches.
A vasárnapi futamokra sikerült elhárítani a technikai gondjaidat?
Kiss Pál Tamás: Igen, és az első versenyen én futottam a harmadik leggyorsabb kört, azaz megint képes voltam a pénteki eredményeimet hozni. Jól rajtoltam, és sikerült feljönnöm a hatodik helyig, ám ennél sajnos nem tudtam jobbat elérni, mert az utolsó körben nem sikerült megelőznöm az ötödik helyért vívott csatában Stevenst. Ekkor még bíztam abban, hogy a második futamon hasonló jó rajttal akár még a dobogó közelébe is odaérhetek.
Mi történt veled a délutáni versenyen?
Kiss Pál Tamás: A rajtom ragyogóan sikerült, több helyet jöttem előre, és ekkor úgy éreztem, sikerülhet a tervem. Ám a nyolcadik kanyarban egy előzésbe kezdtem, azonban a pálya belső íve nagyon poros volt illetve szerencsétlenségemre az előttünk haladók nagyon lelassítottak a kanyarban. Ennek a következménye az lett, hogy már nem tudtam időben megállni és nekicsúsztam az előttem haladónak. Az ütközésben eltört az első futóművem, és kiestem.
Ezzel a nullázással elszállt minden reményed a bajnoki címre?
Kiss Pál Tamás: Szerencsére nem, ugyanis a szabályok értelmében a két legrosszabb eredményüket eldobhatjuk, így ez a nullázás végül nem oszt-szoroz. Ugyan most visszacsúsztam az összetett harmadik helyére, de nincs nagy lemaradásom a két futamot megnyerő Williamson és a két második helyet szerző Blomqvist mögött. Egyet már most tudok: élet-halál harcra készülök az utolsó futamon a bajnoki címért.