A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy csapata mindent bevet, és készen áll akár kockázatot is vállalni annak érdekében, hogy életben tartsa bajnoki reményeit, és csökkentse lemaradását a Red Bullal és a Ferrarival szemben.
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy csapata mindent bevet, és készen áll akár kockázatot is vállalni annak érdekében, hogy életben tartsa bajnoki reményeit, és csökkentse lemaradását a Red Bullal és a Ferrarival szemben.
A brit gárda egyértelműen talajt vesztett legnagyobb riválisaival szemben az elmúlt néhány versenyen, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy mind a Red Bull, mind a Ferrari jóval több pontot szerzett az utolsó öt versenyen.
Lewis Hamilton és Jenson Button pedig visszacsúszott a bajnokság harmadik, illetve ötödik helyére, miközben már csak négy futam van hátra, jóllehet az első öt helyezettet mindössze 25 pont választja el egymástól.
A McLaren éppen ezért további újításokkal (egy módosított első, és egy új hátsó szárnnyal) készül a hétvégi megmérettetésre, sőt Neale azt is bevallotta, hogy csapata készen áll arra is, hogy némi kockázatot vállaljon, ha ez kell a végső sikerhez.
„Mindent be fogunk vetni, és semmitől nem riadunk vissza” – mondta a szakember. „Annak ellenére, hogy korlátozottak már a lehetőségeink, mindent meg fogunk tenni, hogy javítsunk az autón, még ha az kockázattal is jár.”
Neale azt is megerősítette, hogy egy komoly „tesztcsomaggal” fogják pályára küldeni autóikat a pénteki szabadedzéseken, és csak azután döntenek arról, hogy melyik újításokat fogják megtartani a hétvége hátralévő részére.
„Amink van, az egy nagy tesztcsomag péntekre” – mondta. „Az edzések után azonban sokkal többet fogunk tudni mondani arról, hogy mely elemeket fogjuk élesben is bevetni a szombati időmérőn, illetve a vasárnapi versenyen.”
“Most a szingapúri elemekről, és további újításokról beszélünk.”
Bár az elmúlt versenyen nem tudták felvenni a tempót ellenfeleikkel, Neale szerint mindez nem az jelenti, hogy nem váltak volna be újításaik, sokkal inkább azért nem voltak elég versenyképesek, mert egyszerűen nem feküdt autójuknak a szingapúri pálya.
„Legutóbb, mikor hasonló karakterisztikájú pályán versenyeztünk (a Hungaroringen), 1.7 – 1.8 másodperc volt a lemaradásunk az élen állótól. A versenytempónk azonban nem volt ennyire gyenge (Szingapúrban), ami mindenképpen bíztató” – magyarázta.
„A biztonsági autó miatt a tervezettnél tovább kint kellett maradnunk a lágyabb gumikon, ami rányomta bélyegét a versenyünkre, hiszen abroncsaink gyorsabban koptak, mint a többieké. Annak viszont örülünk, hogy utólag kiderült, mi volt ennek az oka, így lépéseket tudtunk tenni annak érdekében, hogy ez ne ismétlődhessen meg a jövőben.”