A versenyzők arra kérik az illetékeseket, hogy gondolják át a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat, miután a lekörözött pilóták komoly galibát okoztak a múlt hétvégi Brazil Nagydíjon.
A versenyzők arra kérik az illetékeseket, hogy gondolják át a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat, miután a lekörözött pilóták komoly galibát okoztak a múlt hétvégi Brazil Nagydíjon.
Kiélezett küzdelmet láthattunk volna az utolsó körökben Brazíliában, miután Tonio Liuzzi balesete miatt a pályára kiküldött biztonsági autó elengedte a mezőnyt az utolsó körökre, ám a riválisok közé beszorult lekörözött versenyzők megakadályozták mindezt, így nem maradt sok izgalom a végére.
Pedig a tavalyi évben már megoldották ezt a kérdést, akkor ugyanis a biztonsági autó mögött a valós sorrendben sorakoztak fel a pilóták, a lekörözöttek megelőzhették az ezüstszürke Mercedest, és egy „gyorskör” megtétele után, visszatérhettek a mezőny végére, elfoglalva méltó pozíciójukat.
A versenyzők most azt szeretnék, ha a jövő évben visszatérne a régi rendszer, és nem is értik, hogy miért kellett módosítani az idei évben.
„Úgy gondolom, hogy teljes volt az összevisszaság” – mondta a Force India német pilótája, Adrian Sutil az Autosportnak.
„A tavalyi szabály híve vagyok, és azt gondolom, hogy teljesen jó volt, mikor a lekörözötteket elengedték, hogy a mezőny végére kerüljenek.”
„Az idei évben rengeteg problémát okoztak a lekörözöttek a biztonsági autós fázis után. Például tudjuk, hogy mi történt Szingapúrban, mikor Mark Webber és Lewis Hamilton összeütközött egy lekörözendő versenyző bénázása miatt, ami elkerülhető lett volna.”
„Hasonló volt a helyzet Sao Paulóban, sőt még rosszabb. Fogalmam nem volt arról, hogy hol vagyok, (Fernando) Alonso is megelőzött, de senki nem mondta nekem, hogy mi a pozícióm, és kék zászlót sem láttam sehol.”
„Próbáltam kitalálni, hogy ki van mögöttem, Alonso, vagy (Felipe) Massa, mert ha Massa van mögöttem, akkor harcban vagyok vele, hiszen mögöttem volt a sorrendben. Aztán láttam, hogy Alonso az, így visszavettem, és elengedtem, de teljes volt a káosz.”
„Különösen a szezon végén, mikor a versenyzők nagyon keményen harcolnak egymással a bajnoki címért, nagyon bosszantó, ha az első és a második helyezettet három vagy négy lekörözött is elválasztja egymástól.”
„Az új rajtot követően lenne esélyed arra, hogy megelőzd a másikat, azonban az nem segít, ha előtte még néhány autót le kell köröznöd. Bízom abban, hogy lesz változás a jövőben ezen a téren.”
Sutil elmondta, hogy a többi versenyző is egyetért vele, így megbeszélték, hogy amint lesz rá lehetőségük, beszélni fognak csapataikkal, és nyomást fognak gyakorolni az illetékesekre, hogy változtassanak a helyzeten, és hozzák vissza a tavalyi szabályt 2011-ben.
„A tavalyi évben a csapatok megegyeztek abban, hogy visszatérünk az idei rendszerhez.”
“A versenyzőknek igenis van hatalmuk, és ha mindannyian azt mondjuk, hogy nem akarjuk, akkor csapatainkat rávehetjük arra, hogy vegyék fontolóra a dolgot” – folytatta Sutil.