Mindent megtesz a 2013-as motorszabályok megvétózásáért a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint nevetséges irányba indult el a Forma-1 a reformokkal.
Mindent megtesz a 2013-as motorszabályok megvétózásáért a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint nevetséges irányba indult el a Forma-1 a reformokkal.
Ahogyan arról decemberben lapunk is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén véglegesítette a 2013-ban érkező új motorformulát, melynek értelmében a jelenlegi – 2,4 literes V8-as – aggregátok helyett 1,6 literes V4-es turbófeltöltésű erőforrásokat kell majd használniuk a csapatoknak.
A Ferrari részéről Luca di Montezemolo akkor úgy nyilatkozott, nem örülnek a döntésnek, ám nem állnak a reformok útjába. Mára úgy tűnik, megváltozott a Ferrari vezetőségének véleménye, az olasz gyártó elnöke ugyanis a német Auto Motor und Sport című szaklap hasábjain kelt ki magából, és fejezte ki nemtetszését a motorszabályokat illetően.
„Négy henger nem Forma-1. Nem azért vagyunk itt, hogy bármit is építsünk utcai autóinkba. Mivel az autóversenyzés csúcsosztályáról beszélünk, ez kissé szánalmasan hangzik” – nyilatkozta a szakember.
„Miért nem használhatunk V6-os turbómotorokat? A megfizethetőt nem szabad összekeverni az olcsóval.”
Montezemolo hozzátette, mindent megtesz azért, hogy valamilyen úton-módon késleltesse az új motorformula bevezetését, azzal azonban tisztában van, hogy mindehhez összefogásra van szükség.
„Ha a legkisebb lehetőséget látom arra, hogy késleltessem a négyhengeres motorok bevezetését, akkor meg fogom tenni. Szükségünk van az egységre.”
A Ferrari legfőbb szövetségese a Mercedes lehet motorkérdésben: a német konszern motorsport-igazgatója, Norbert Haug nemrégiben elmondta, jobban örültek volna annak, ha a sportot irányító testület nem változtat a motorszabályokon.
„Jobb lett volna meghosszabbítani a V8-as érát” – nyilatkozta Haug.
„A V8-as aggregátok az olcsó megoldások közé tartoznak.”
Az Auto Motor und Sport cikkében egyébként megszólal a Cosworth forma-1-es részlegének vezetője, Mark Gallagher is, aki szerint egy – a 2013-as motorszabályoknak megfelelő – új aggregát fejlesztése „mindössze” 30 millió eurót kóstálna.