A Team Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli a Sunday’s Gazzetta Sportiva című lapnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint évről-évre túl sok szabályváltozás történik a Forma-1-ben, ami nem csak a csapatokat viseli meg anyagilag, de a szurkolók számára is egyre átláthatatlanabbá teszi a sportágat.
A Team Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli a Sunday’s Gazzetta Sportiva című lapnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint évről-évre túl sok szabályváltozás történik a Forma-1-ben, ami nem csak a csapatokat viseli meg anyagilag, de a szurkolók számára is egyre átláthatatlanabbá teszi a sportágat.
Mozgatható hátsó szárnyak, kinetikus energia-visszanyerő rendszer, új biztonsági autós szabályok – csupán néhány dolog, mely a 2011-es idényben ismét döntő szerepet játszhat majd a világbajnoki tabellát illetően.
Habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) folyamatosan költséghatékony megoldásokat vár el a csapatoktól, szinte minden évben új szabályokkal kell megbirkózniuk a gyártóknak, ami Jarno Trulli szerint nemcsak hogy költséges, de még bonyolult is.
„Túl sok új dolog van az aerodinamikától a gumikon át a KERS-ig. Folyamatosan a spórolásról beszélünk, de a szabályok minden évben változnak, az emberek pedig nem értik, így pedig kevésbé élvezhető a show” – mondta a 38 éves versenyző az olasz sajtónak, és nem rejtette véka alá a Lotus név körül felmerült hercehurcáról alkotott véleményét sem.
Mint ismert, a Team Lotus mellett jövőre a Renault F1-es csapata is Lotus Renault GP néven vesz részt a világbajnoki sorozatban.
„Hogy melyik az igazi? Fogalmunk sincs, ez pedig kínos és szürreális” – nyilatkozta röviden Trulli az ügy kapcsán.
Az olasz veterán továbbá kifejtette, számára egyértelmű csalódás, hogy manapság egy csapat anyagi helyzete határozza meg azt, hogy milyen versenyzők kerülnek be a királykategória mezőnyébe.
„Amikor én elkezdtem az autóversenyzést, minőségibbnek tűnt a dolog, mert a konstruktőrök megpróbáltak győztes versenyzőket szerezni. Manapság a csapat büdzséje határozza meg, hogy a szponzorok milyen versenyzőt szállítanak.”