Gondosan tanulmányozta a riválisok új versenyautóit a McLaren-Mercedes alakulata – árulta el a csapat ügyvezetője, Jonathan Neale a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjújában.
Gondosan tanulmányozta a riválisok új versenyautóit a McLaren-Mercedes alakulata – árulta el a csapat ügyvezetője, Jonathan Neale a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjújában.
A szakember elmondta, kiértékelték a Renault által használt radikális kipufogórendszert , ám emellett érdekesnek találják a Williams új versenyautójának hátsó traktusát is. Neale úgy véli, a forradalmi újítások jót tesznek a Forma-1-nek, hiszen a mérnökök folyamatosan új fejlesztési irányokat nyitnak meg.
„Gondosan megfigyeltük az összes autót, és nyilvánvalóan folyamatosan fejlődni fognak. A Renault kipufogója egy érdekes megoldás, akárcsak a Williams hátsó része” – nyilatkozta a McLaren ügyvezetője.
„Mindig jó, ha valaki kitalál valami új dolgot. Kiértékeltük azt a kipufogó-pozíciót is, amit a Renault használ, mert azt gondolom, minden csapat utánajárt a tavalyi szezon végén, hogy a Red Bull mit ért el azáltal, hogy a kipufogót a padlólemezre vezette, tehát a mérnökök megpróbálták gondosan körüljárni ezt a dolgot.”
„Véleményem szerint a legnagyobb problémát az összes csapat számára az jelenti, hogy betiltották a dupla diffúzort és korlátozták az autó hátsó felének magasságát.”
Neale emellett beszélt az idei év változásairól is, beleértve az állítható hátsó terelőszárnyat. Habár sokan szkeptikusak annak hatékonysága kapcsán, a McLaren szerint amennyiben az adott pályán megfelelő az aszfalt minősége, az új rendszer remekül használható lesz majd.
„Azt gondolom, igen. Ha a hátsó szárny segítségével 11-12 km/h előnyre tudsz szert tenni, az jó kell, hogy legyen, feltéve, hogy a pályán megfelelő tapadás áll rendelkezésre a kigyorsításhoz. Ha az aszfalt olyan, mint a márvány, akkor nem számít, mert a tapadás többet nyom a latba, mint a nyomaték.”