Azzal, hogy Infiniti jelöléssel látja el Renault motorjait, a Red Bull Racing ingyen kapja majd erőforrásait az idei évben, mellyel egyes becslések szerint költségvetése 4-5%-át is megspórolhatja, amit más fejlesztésekre költhet.
Azzal, hogy Infiniti jelöléssel látja el Renault motorjait, a Red Bull Racing ingyen kapja majd erőforrásait az idei évben, mellyel egyes becslések szerint költségvetése 4-5%-át is megspórolhatja, amit más fejlesztésekre költhet.
A Nissan ugyanis így próbálja meg népszerűsíteni prémium márkáját, amiért a hírek szerint pontosan annyit, szám szerint nyolc millió eurót fizet, amennyi az éves motorszerződés díja.
A márka azonban házon belül marad, hiszen a Renault birtokolja a Nissan részvényeinek 44.3%-át, miután 1999-ben stratégiai partneri együttműködésre lépett a japán márkával, amely ezért cserébe 15%-os részvénycsomagot kapott a francia autógyártóban.
A 2.4 literes V8-as motorok egyébként ugyanazok lesznek, mint a tavalyi évben voltak, ám a Renault márkanév helyett Infiniti néven futnak majd, és ezek a feliratok kerülnek a Red Bull versenygépeire.
Az energiaital-gyárosoknak egyébként jól jön az üzlet, hiszen az így megmaradt 8 millió eurót más területekre fordíthatják, így még intenzívebben fejleszthetik majd idei versenygépüket, amely az eddigi téli teszteken uralta a mezőnyt.
Az Amerikában jól ismert Infiniti luxusmárka csak néhány éve jelent meg az európai piacon, azonban népszerűsége és ismertsége jócskán elmaradt konkurenseitől, az Auditól, a BMW-től, és a Mercedestől.
A japán cég (melynek a Nissan 100%-os tulajdonosa) bízik abban, hogy a Forma-1 segítségükre lehet ebben.
A hírek szerint kedden lesz a hivatalos bejelentés az ügyben, a Genfi Motor Show-n.