Annak ellenére, hogy borzalmasan sikerült bemutatkozó versenye a Renault színeiben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ahol még pontot sem tudott szerezni, Nick Heidfeld elmondta, hogy nem érez magán extra nyomást.
Annak ellenére, hogy borzalmasan sikerült bemutatkozó versenye a Renault színeiben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ahol még pontot sem tudott szerezni, Nick Heidfeld elmondta, hogy nem érez magán extra nyomást.
A német versenyző – aki a sérült Robert Kubica helyét vette át – már az első etapban kiesett az idei év első időmérőjén Ausztráliában, majd a rajt után ütközött, melynek következtében csúnyán megsérült autója jobboldali oldalszekrénye, így képtelen volt maradandót alkotni.
Közben csapattársa, Vitaly Petrov pedig megszerezte első dobogós helyezését a Forma-1-ben, ami azt bizonyítja, hogy az R31-es modellben komoly a potenciál, így sokan úgy gondolják, hogy Heidfeldnek mielőbb bizonyítania kell, ha meg akarja tartani versenyzői ülését.
„Mindig beszélnek a nyomásról a Forma-1-ben, azonban már jó ideje ebben a sportágban vagyok, így tudom, hogy miként kell kezelni a helyzeteket” – mondta az érintett a riportereknek Sepangban.
„Igen, saját magamnak kreálom a nyomást, azonban semmi más miatt nem aggódom. A legfontosabb az, hogy gyors az autó. Vitaly dobogós helyezést tudott szerezni egy jó versenyen. Nem csak szerencsés volt, hanem jó versenyt futott, jó stratégiával.”
„Szóval egyik oldalról még nehezebb lenyelni ezt az eredményt, hiszen tudod, hogy az autó képes lett volna ennél sokkal többre. Másrészről viszont hatalmas motivációt ad a szezon hátralévő részére és erre a hétvégére.”
Bár a Renault kiválóan teljesített az első versenyen, Heidfeld mindenkit figyelmeztetett, hogy ne várjanak el túl sokat tőlük a későbbiekben, hiszen egyelőre még messze vannak attól, hogy folyamatosan versenyben legyenek a Red Bull, a McLaren és a Ferrari csapataival, ráadásul a Mercedesre is nagyon oda kell majd figyelni.
„Úgy gondolom, hogy a Mercedes egy kicsit csalódott volt az eredményük miatt, hiszen azt gondolják, hogy ennél több van a tarsolyukban, szóval majd meglátjuk, hogy azt ki tudják-e hozni magukból a későbbiekben” – magyarázta a német pilóta.
„Aztán a McLaren jobban is szerepelhetett volna, ha Jenson (Button) nem kap áthajtásos büntetést a versenyen. Hatalmasat léptek előre a teszteken látottakhoz képest, és minden esélyük megvan arra, hogy még jobbak legyenek a későbbiekben.”
„Aztán a Ferrari teljesítményét is nagyon nehéz megítélni, hiszen véleményem szerint sokat küszködtek a gumikkal Ausztráliában.”