A Sauber forma-1-es alakulata nemrégiben arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), vizsgálja felül, miképp lehetne javítani a versenyautók pilótafülkéjének biztonságán, miután a gárda mexikói versenyzője, Sergio Perez pusztán a szerencsének köszönhetően úszott meg egy komoly balesetet.
A Sauber forma-1-es alakulata nemrégiben arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), vizsgálja felül, miképp lehetne javítani a versenyautók pilótafülkéjének biztonságán, miután a gárda mexikói versenyzője, Sergio Perez pusztán a szerencsének köszönhetően úszott meg egy komoly balesetet.
Ahogyan arról már az F1vilag.hu is beszámolt, az újonc versenyzőnek jó esélyei voltak arra, hogy pontszerző helyen érjen célba múlt hétvégén, Malajziában, ám végül feladni kényszerült a futamot, mint később kiderült azért, mert egy, – a feltételezések szerint – valamely rivális autóról leváló ballasztsúly belecsapódott autójába, és közvetlenül a versenyző ülése előtt állt meg.
A Sauber csapata éppen ezért tájékoztatta a sportot irányító testületet az incidensről, valamint fotókat küldött a használhatatlanná vált kasztniról, hogy kiderüljön, milyen tanulságok vonhatók le az esetből.
A gárda technikai igazgatója, James Key az Autosport című brit szaklap kérdésére elárulta, továbbra sem tudják, pontosan mi csapódott bele Perez autójába, a Toro Rosso alakulata azonban megerősítette, ők biztosan nem felelősek az incidensért, ugyanis autóikról semmiféle elem nem hiányzott a verseny leintését követően.
„Ami történt, elég ijesztő” – mondta a szakember.
„Rendkívüli módon roncsolta az első szárnyat, illetve a padlólemez elejét. Aztán keresztülment a kasztni alján, az orrkúp alatt. A Zylon panelen átjutva – a vázon keresztül – az elektronika rendszerbe (ECU) vágódott.”
„Gyakorlatilag kivégezte az ECU-t, ami miatt megállt az autó is. Az alkatrész eztán az oldalszekrényen átjutva távozott az autóból – komoly károkat okozva az autó oldalán is.”
„Megmutattuk az FIA-nak is az autót és azt mondtuk: ’nézzék, van itt valami, amit alaposan át kell gondolni, mert ez egy rendkívül jelentős probléma’.”
Key hozzátette, a történteket mindenképpen meg kell vitatniuk a csapatoknak, hiszen biztonságosabbá kell tenni a forma-1-es autók pilótafülkéit.
„Sajnos, mivel nem kaptuk meg az alkatrészt, ami becsapódott az autóba, nem tudjuk pontosan, mi volt az, emiatt pedig nagyon nehéz megmondani, hogy ez egy egyszeri eset volt-e, vagy pedig megismétlődhet.”