Szinte bizonyos, hogy a júliusi Brit Nagydíjon életbe lép a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabálya, mely a fújt diffúzorok használatának korlátozását lesz hivatott szolgálni.
Szinte bizonyos, hogy a júliusi Brit Nagydíjon életbe lép a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabálya, mely a fújt diffúzorok használatának korlátozását lesz hivatott szolgálni.
A sportot irányító testület és a technikai vezetők csütörtökön üléseztek, ahol az Autosport című brit szaklap értesülései szerint véglegesítették a szabálymódosítással kapcsolatos legapróbb részleteket is.
Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben tájékoztatta arról a csapatokat, hogy szabályozni kívánja a Forma-1-ben elterjedt fújt diffúzorok használatát.
Az elmúlt évben a Red Bull Racing alakulata „szabadalmaztatta” a királykategóriában azt a trükkös megoldást, mellyel a jobb aerodinamikai hatékonyság érdekében versenyautóik kipufogógázát a diffúzorra vezetik rá, mi több, egy furfangos motorvezérléssel az áramlás akkor sem szűnik meg, ha a versenyző éppen nem nyomja a gázpedált.
Pusztán napokkal azután, hogy az FIA technikai delegáltja, Charlie Whiting levelet intézett a csapatokhoz, melyben világossá tette, hogy minden áron korlátozni kívánják a fújt diffúzorok használatát, a Technikai Munkacsoport már a részleteket is kidolgozta.
Habár hivatalos bejelentés még nem történt, az Autosport forrásaira hivatkozva leírta, az FIA nem lát okot a tiltás elhalasztására, így Silverstone-ban életbe léphet az új rendelet, melynek értelmében nem lehetnek teljesen nyitva a pillangószelepek, amennyiben a versenyző éppen nem nyomja a gázpedált – a motor terhelése legfeljebb 10 százalékos lehet, mely megakadályozza azt, hogy szinte ugyanannyi gáz áramoljon a versenyautók padlólemezére a féktávokon és a kanyarokban is, mint akkor, amikor a versenyzők éppen padlóig nyomják a gázpedált.
Az FIA és a csapatok továbbá döntöttek arról is, hogy 2012-ben a fújt diffúzorok minden formája tiltott lesz a Forma-1-ben.
Az idei változások feltehetően valamennyi csapatot érintik majd, ám hogy ez mennyiben változtat az erőviszonyokon, azt egyelőre nem lehet tudni. A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali a Kanadai Nagydíj hétvégéjén úgy nyilatkozott, véleménye szerint a szezon második fele teljesen más képet mutathat, és a McLarennél is bíznak abban, hogy közelebb kerülhetnek legfőbb riválisukhoz, a Red Bull Racinghez.