Két új diffúzormegoldást is kiértékel a Brit Nagydíj pénteki edzésnapján a Williams forma-1-es alakulata, hogy minimálisra csökkentse az új szabályok negatív hatásait.
Két új diffúzormegoldást is kiértékel a Brit Nagydíj pénteki edzésnapján a Williams forma-1-es alakulata, hogy minimálisra csökkentse az új szabályok negatív hatásait.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégétől kezdődően nem engedélyei a fújt diffúzorok használatát a féktávokon – amikor a versenyző nem nyomja a gázpedált -, így a legtöbb csapat módosításokat kénytelen elvégezni autóján.
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael elmondta, a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pályán – noha az elmúlt évben változott a vonalvezetés – továbbra is az aerodinamika dominál, így ennek megfelelően próbálnak felkészülni a versenyhétvégére.
„Habár a pálya vonalvezetése komoly változásokon esett át a közelmúltban, a versenyzők szempontjából továbbra is egy nagyszerű helyszínről beszélünk” – mondta a szakember.
„Emellett idén a bokszutca is máshol kap helyet, ami egy kicsit furcsa lesz majd mindenki számára.”
„A silverstone-i egy gyors kanyarokkal teletűzdelt pálya, ahol az aerodinamika dominál. Lesz egy új első szárnyunk és néhány módosítást elvégeztünk a diffúzoron is, és ezeket tesztelni fogjuk a hétvégén. A fújt diffúzort ezentúl nem lehet használni féktávokon, szóval pénteken az új szoftverrel fogunk dolgozni, hogy újra finomhangoljuk a beállításokat.”
Michael elmondta, ezzel együtt természetesen továbbra is használják a trükkös megoldást, és kétt diffúzort is kipróbálnak majd az időmérő előtt, hogy kiderüljön, melyik a megfelelő irányvonal az alakulat számára.
„Ez nem azt jelenti, hogy nem használjuk a fújt diffúzort, hiszen még mindig van előnye a kanyarokból való kigyorsításkor, viszont két különböző verziót is kiértékelünk majd, mielőtt eldöntjük, hogy milyen irányt választunk az időmérőre és a versenyre.”