A Technikai Munkacsoport rendkívüli ülést hívott össze Silverstone-ban, az FIA kérésére, hogy minél előbb tisztázzák a fúvott diffúzorra vonatkozó megszorító szabályok körüli mizériát.
A Technikai Munkacsoport rendkívüli ülést hívott össze Silverstone-ban, az FIA kérésére, hogy minél előbb tisztázzák a fúvott diffúzorra vonatkozó megszorító szabályok körüli mizériát.
Azt követően, hogy komoly szócsata alakult ki a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és a McLaren vezére, Martin Whitmarsh között a pénteki hivatalos sajtótájékoztatón, az FIA rendkívüli ülés megszervezésére utasította a Technikai Munkacsoportot ma délelőtt.
A vita tárgya nem más volt a két csapatfőnök között, mint az egyes motorgyártó cégeknek biztosított engedmények.
A Mercedes már korábban megkapta a lehetőséget arra, hogy motorfék üzemben is nyolc hengeréből négyet befecskendezéssel üzemeltethessen, megbízhatósági okokra hivatkozva.
A Renault pedig tegnap érte el az FIA-nál, hogy a 20%-os limit helyett 50%-ra nyithassa a fojtószelepet, mikor a versenyző nem áll a gázpedálon.
Ezt a döntést az FIA végül szombat délelőtt visszavonta, mondván a francia gyártó későn adta be kérvényét és az ehhez kapcsolódó bizonyító dokumentumokat.
Horner és a Red Bull technikai vezére, Adrian Newey a visszavont engedmény híre után azonnal az FIA technikai delegátusának vezetőjéhez, Charlie Whitinghoz sietett, hogy magyarázatot kapjon mindenre, aki ezután rendkívüli ülésre hívja össze a Technikai Munkacsoportot (TWG).
„Annak érdekében, hogy megvitassuk a motorvezérlés ügyét, a TWG rendkívüli ülést tart ma 11:30-kor” – írta Whiting.
„Fontos, hogy minden egyes csapat egy vezető technikai munkatársat küldjön a megbeszélésre, és azt javasoljuk, hogy a csapatvezetők is legyenek jelen.”