Könnyen elképzelhető, hogy a következő esztendőtől kezdődően ismét engedélyezett lesz a Forma-1-ben a szezon közbeni tesztelés – az FIA elnöke, Jean Todt támogatja a javaslatot, a Sport Munkacsoport pedig nemrégiben kezdte meg a tárgyalásokat a szabálymódosításról.
Könnyen elképzelhető, hogy a következő esztendőtől kezdődően ismét engedélyezett lesz a Forma-1-ben a szezon közbeni tesztelés – az FIA elnöke, Jean Todt támogatja a javaslatot, a Sport Munkacsoport pedig nemrégiben kezdte meg a tárgyalásokat a szabálymódosításról.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) élén álló Todt a Török Nagydíj hétvégéjén árulta el, hogy szívesen a csapatok rendelkezésére bocsátana néhány alkalmat, amikor is szabadon tesztelhetnék autóikat az idény közben. A teszttilalmat évekkel ezelőtt azért vezették be a Forma-1-ben, hogy gátat szabjanak az egekbe szökő kiadásoknak.
A francia szakember javaslata süket fülekre talált, miután több csapat képviselői is kijelentették, ők tulajdonképpen elégedettek a jelenlegi szabályozással, hiszen az év közbeni tesztek újbóli bevezetésével ismét elképesztő mennyiségű pénzt kellene elkölteniük.
Mindazonáltal a Forma-1 agytrösztjeit tömörítő Sport Munkacsoport nemrégiben megkezdte a tárgyalásokat a javaslatról: arra kíváncsiak, hogy lehetőség lenne-e módosítani a teszteket érintő szabályokon anélkül, hogy drasztikusan megnőnének a költségek.
Ezzel kapcsolatban a Williams technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, egyelőre még nem bocsátották szavazásra a kérdést, ám való igaz, hogy folynak az egyeztetések.
„A Sport Munkacsoport felülvizsgálja ennek lehetőségét, beszéltünk is a dologról Silverstone-ban” – mondta a szakember.
„Szavazás azonban még nem történt. Csupán felvetettek néhány ötletet arra vonatkozóan, hogy mit is lehetne tenni ez ügyben, ami talán magában foglalna egy extra tesztet is a szezon során a fiatal versenyzőknek.”
„Folynak a tárgyalások. Egyelőre még nincs megállapodás, sem szavazás a dologról.”
Michael hozzátette, habár Jean Todt már több hónapja a teszttilalom megszüntetésének ötletét szajkózza, a királykategóriában rengeteg más dologgal kapcsolatban kellett tiszta vizet önteni a pohárba – beleértve a 2014-ben bevezetendő új motorformulát, vagy éppen a fújt diffúzorok esetét.
„Túl sok dolgot kellett tisztázni. Ez meglehetősen alul volt a prioritási listán, tekintettel arra, hogy dönteni kellett a V6-os motorokról és a fújt diffúzorokról is.”
Todt korábban úgy nyilatkozott, nevetségesnek tartja, hogy a Forma-1 csapatai nem tesztelnek azt követően, hogy megkezdődik a világbajnokság. A szakember ennek kárát elsősorban az utánpótlás-nevelésben látja, hiszen a fiatal tehetségek gyakorlatilag nem kapnak lehetőséget arra, hogy megmérettessenek egy F1-es versenyautóban.