A Sauber istálló biztos abban, megvan a megfelelő infrastruktúrája és szakembergárdája ahhoz, hogy a jövőben újabb előrelépéseket tegyen a Forma-1-ben, ráadásul szélcsatornáját is a legjobbak közt tartják számon a világon.
A Sauber istálló biztos abban, megvan a megfelelő infrastruktúrája és szakembergárdája ahhoz, hogy a jövőben újabb előrelépéseket tegyen a Forma-1-ben, ráadásul szélcsatornáját is a legjobbak közt tartják számon a világon.
A svájci kiscsapat komoly előrelépéseket tett 2009 óta, amikor is a BMW úgy döntött, hátat fordít a Forma-1-ben. Az alakulat névadó tulajdonosa, Peter Sauber úgy véli, nincs szükség arra, hogy a további előrelépés érdekében bővítsék hinwili gyárukat.
„Kiváló infrastruktúrával rendelkezünk, nincs szükségünk arra, hogy bővítsünk bármit is” – fogalmazott a szakember.
„A források korlátozására vonatkozó megállapodás keretében csökkentettük a létszámot még annak idején, és őszintén bízom abban, hogy sikerül tartanunk a jelenlegi munkaerő-szintet.”
A csapat svájci gyára komolyan profitált a BMW-vel való együttműködésből, hiszen a szélcsatorna, valamint a CFD-létesítmények is komoly fejlesztésen estek át.
Sauber elmondta, bízik abban, hogy továbbra is olyan élvonalbeli technológia áll rendelkezésükre, melyet nem kell fejleszteni a közeljövőben, mint ahogyan tette azt a Ferrari vagy a Renault szélcsatornája esetében.
„Nem akarok indiszkrét lenni, de ami azt illeti, a Ferrarinak és a Renault-nak a mi szélcsatornánk szintjére kell fejlődnie.”
Arra a kérdésre, hogy a Sauber szélcsatornája-e a legjobb a Forma-1-ben, a szakember így felelt: „Ez az, amit nem akarok mondani. Azonban úgy vélem, csak a Toyotának van hasonló csatornája.
A svájci gárda jelenleg a Ferrari váltórendszereit, valamint motorjait használja a Forma-1-ben, a csapatfőnök szerint pedig várhatóan az együttműködés tovább folytatódik majd.
„A költségek szempontjából jobb megoldás a Ferrari [annál, mintha saját egységeket gyártana a csapat], és ugyanez lesz a helyzet jövőre is, beleértve a KERS-et is.”