Főként a csapat hibáinak köszönhető az, hogy a Sauber a világbajnoki táblázaton visszacsúszott a Force India alakulata mögé – állítja többek között Peter Sauber csapatfőnök.
Főként a csapat hibáinak köszönhető az, hogy a Sauber a világbajnoki táblázaton visszacsúszott a Force India alakulata mögé – állítja többek között Peter Sauber csapatfőnök.
Öt futam van még hátra az idei bajnokságból, a Sauber pedig a hetedik pozíciót foglalja el a tabellán, 12 ponttal lemaradva legfőbb riválisától, a Force Indiától.
A csapatot irányító Peter Sauber úgy nyilatkozott, valójában saját hibáiknak köszönhető az, hogy lemaradtak Vijay Mallya alakulatával szemben, hiszen amennyiben a hátsó légterelők szabálytalansága miatt nem zárják ki őket az Ausztrál Nagydíjról, és sikerül kiküszöbölni a monzai váltóproblémákat, merőben más lenne a helyzet.
„Az egész Ausztrália, valamint a most tapasztalt váltóproblémák miatt van, máskülönben a Force India előtt lennénk” – vallotta be a csapatfőnök.
A csapat ügyvezetője, Monisha Kaltenborn hozzátette: „Valójában most fizetünk meg azokért a hibákért, melyeket elkövettünk”.
A szakember elárulta, a Sauber változtatott fejlesztési tervein, amikor az FIA úgy döntött, hogy a fújt diffúzorokra vonatkozó szabályok megváltoznak a Brit Nagydíjtól kezdve, noha ezt később a sportot irányító testület visszavonta.
„Őszintén szólva meg vagyunk győződve arról, hogy az autónk jó, és jó előrelépéseket sikerült tennünk. A problémát az jelenti, hogy a kipufogó nem úgy működik, ahogy szeretnénk. Aztán az FIA jelezte, hogy első lépésként megtiltja a motorvezérlés változtatását [az időmérő és a verseny között – a szerk.], majd Silverstone-tól kezdve az egész rendszer használatát – mi ekkor leálltunk a fejlesztéssel. Ennek isszuk meg most a levét.”